Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 38 - FORÅR 1974     side   31

  

jo rigtigt regnet ud, men jeg var mildt sagt lettere chokeret. „Der er Himmelbjergløb næste week-end, - jeg sender programmet, og så deltager du," fortsatte han. Jeg husker ikke, hvad jeg svarede, men hvad jeg tænkte, kan De sikkert regne ud.
   Oplysningerne om min veteran, havde han hentet hos en veninde, jeg havde i Århus. Jeg skrev spørgende til hende, men hun svarede blot: Jeg fralægger mig ethvert ansvar. Det kunne jeg ikke modstå, og da jeg havde ferie ugen efter løbet, fandt jeg „Alexander den Store" frem - fik olie og vand på. Og så begav jeg mig afsted, uden at vide det mindste om den mand, der havde ringet.
   Jeg tog et par unge blaffere op - de kappedes med et andet par om, hvem der først nåede Skjern. Vi blev dog enige om, at gøre holdt i Skoven ved Lillebæltsbroen for at få en forfriskning. Bilen kan godt komme over de 32 km i timen, men den nyder det ikke, og vi havde tilbagelagt 60 km.
   Men ak og ve. Kræet ville ikke starte igen - mit første motorstop. Vi skubbede - motoren gik, men ville ikke trække. Der holdt vi i 6 timer — seks timer, jeg aldrig glemmer.
   Det var en lørdag eftermiddag med masser af mennesker i skoven - det var før