Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 39  SOMMER 1974     side    5

  

   Møderne er foregået som sædvanligt i Jylland, men i København er der vanskeligheder med at finde egnet lokale, det ny var ikke så godt som man havde håbet.
   I København har der været en pause i svejsekurserne, men hvis der er fornyet interesse kan de genoptages.
  Efter omtale af sektionsarbejde, det gode samarbejde med Københavns Ford A Klub og løbsaktivitet fortalte Mackeprang at bestyrelsen arbejder med at få flyttet årgangsgrænsen for toldmæssigt billig indførsel af vogne fra 1935 op til 1940. Det støder på den opfattelse hos toldvæsenet at vognene kan „bruges", men der har da været det lyspunkt at en Delahaye 1939 slap ind på de lempeligere betingelser.
   Et andet lyspunkt er at FDM vil støtte os i ønsket at få 1927-ordningen ændret til en bevægelig aldersgrænse på 40 år. Det er den ordning der siger at man kan låne prøveplader til veteranvognsløb, optog, prøvekørsel osv, såfremt køretøjet er synet i nuværende ejers navn.
   Som nævnt i Bilhistorisk Tidsskrift tidligere har toldvæsenet endelig indvilget i at skaffe erstatningspapirer på visse betingelser.
   Mackeprang sagde at statens bilinspektører rundt om i landet for øvrigt som helhed er meget forstående.

   Hvad angår forsikringsgruppens udmærkede resultat henviser vi til den særlige redegørelse andetsteds i dette blad. Nogle startvanskeligheder som skyldtes dataanlægget skulle være overstået.
   Der forhandles om at også medlemmer af Dansk Vintage Motor Club, Danmarks Veteran Motorcykel Klub, Københavns Ford A Klub og muligvis Nordjysk Vintage Motor Klub kan optages i forsikringen, selv om det måske kan betyde en lille medlemsfrafald hos os.
   Bestræbelserne for at indføre en officiel DVK-vognbedømmelse er foreløbig strandet. Men det er stadig et ønske, ikke mindst fordi en bedømmelse er et krav ved deltagelse i visse udenlandske arrangementer. Sagen måtte gerne ordnes af et udvalg af specialister og motorhistorikere uden for bestyrelsens kreds.
   Mackeprang sluttede med at sige tak for sine 20 år i bestyrelsen - deraf de fem som næstformand og fem som formand, og faktisk alle tyve som sekretær og med at oplyse at Svend Dråby havde indvilget i at overtage posten. Fritz Knudsen fortsætter som næstformand.
   I overgangstiden vil Mackeprang bistå bestyrelsen med råd og dåd.
   Forsamlingen godkendte beretningen med akklamation, og bifaldet gjaldt selv-

følgelig også Mackeprangs indsats i DVK i det hele taget.
   Bracher fremlagde regnskabet som også blev godkendt.
   Fem bestyrelsesmedlemmer var på valg, men af dem ønskede to, nemlig foruden Mackeprang P. E. Hansen ikke genvalg. De øvrige tre blev genvalgt, det var Dennis Hebsgård, H. J. Beier og Henning Fast, og dermed er bestyrelsen skåret ned til 10 medlemmer i henhold til den ændring af § 8 der blev vedtaget sidste år.
   Derimod blev revisorvalget glemt - hvad det teknisk betyder må vi overlade til bestyrelsen at finde ud af.
                                                      OR

  

Ændrede
telefontider

Sv. Dråby har ændret formandens telefontid så den for fremtiden kun er mandag aften.
   Redaktøren af Bilhistorisk Tidsskrift beder om at al henvendelse om blad, adresse- forandringer, indmeldelser osv. så vidt mu- ligt sker skriftligt.