|
Kom ud af busken
For et par numre siden
forsøgte jeg at få sektionsledere og registratorer til at give
livstegn fra sig og skrive lidt til bladet. Jeg har også forsøgt
at provokere ved i hvert blad at bringe lidt fra FIAT Registret.
Helt uden held. Der er ikke én der har ladet høre fra sig (bortset
fra nogle meddelelser om adresseforandringer).
Mon ikke vi skal sætte sagen lidt hårdt op nu. Der
skal nok være nogle af sektionerne og registrene der udfører et
arbejde, men andre er sygnet mere eller mindre hen, og det er i
hvert fald ikke morsomt for ny medlemmer at de tror der er en
sektion som tager sig af deres specielle mærke når de i bedste
fald ingen reaktion får hvis de henvender sig, og i værste fald
bliver mere eller mindre afvist.
Omvendt skal det indrømmes at der er nogle af dem der
tager initiativet til en sektion eller et register som får en spand
koldt vand i hovedet, når ingen mærkeejere giver sig til kende. |
|
For at sige det klart og tydeligt: Jeg
vil gerne høre fra hver enkelt sektion og hvert enkelt register
inden næste nummer af Bilhistorisk Tidsskrift. I modsat fald må
jeg opfatte det sådan at vedkommende sektion eller register er
ophørt med at fungere, og så bliver det slettet på side 2.
Det gør ikke noget det bliver kortfattet; skriv bare
nogle linjer om hvilke aktiviteter der er i gang. Hvis det kun
består i et register over eksemplarer i Danmark af et bestemt
mærke er det en ærlig sag, men lad os høre om det.
Ole Riisager
|
|
|
Afgifterne
Ved redaktionens slutning kunne vi konstatere at medlemstallet trods et
betragteligt antal restanter som var blevet slettet havde nået rekord med
653. Ret forbavsende at det kan blive ved med at stige, og så i disse
tider.
Desværre er der kun kommet udfyldte spørgeskemaer fra en
tredjedel af medlemmer til brug ved den ny henvendelse til myndighederne
om afgiftslempelser for vore gamle køretøjer. Og af de indsendte er et
uhyggeligt stort antal ubrugelige fordi de er udfyldt med afgiftsbeløb
der er helt hen i det blå. Det skulle dog ikke være så vanskeligt at se
på kvitteringerne og så i øvrigt huske at det der spørges om er
helårsafgiften efter den seneste 50 procents forhøjelse.
Hvis du ikke allerede har indsendt skemaet, så gør det
omgående, og sørg for at udfylde det korrekt, så bestyrelsen har et
rimeligt materiale at arbejde med. Det er til dit eget bedste.
I Norge har stortinget vedtaget at biler som er ældre end
årgang 1929 simpelt hen tages ud af afgiftsmyndighedernes kartotek så de
med tilbagevirkende kraft fra nytår i år er fritaget for enhver form for afgift.
|
|