Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 40  -  EFTERÅR 1974     side  25

  
  Tilføjelse: 
1117 Anne Marie Johansen: Telefon (01) 60 83 80

 

Ny adresse: 
1119 Jens Anker Willumsen, Skuderløsevej 8 Brøby 4690 Haslev 
1045 Claude Teisen-Simony, studerende, Nørrealle 75, vær 471, 2100 Ø (01) 35 45 75 lok 471
 572 Ove Juhl Jørgensen, karetmager, Skippervej 16 5500 Middelfart
 958 Jørn Jørgensen, maskintekniker, Holger Drachmannsgade 6 6400 Sønderborg(04) 45 14 64
 895 Sven Jon Jonsen, snedker, L. I. Brandesalle 15 1956 V (01) 37 26 22
 477 Henrik Houmøller, elektriker, Frilandsvej 6 9800 Hjørring
 945 Erik Lykke Thomsen, Montanagade 48 4 8000 Århus C
 763 Dorte Johansen, teknisk tegner, Stærevej 8 st tv 2400 NV
 635 Lars Hartmann-Petersen, arkitekt, Paltholm Terrasserne 44 F 3520 Farum
 882 Jørgen Monberg, stud med, Hartmannsvej 77 2920 Charlottenlund
 594 Jørgen Koldby Nielsen, stud polyt, Gudrunsvej 13 2920 Charlottenlund
 985 Knut A. Foss, stud mere, Nybrovej 304 p. 38 2800 Lyngby

 

Slettet: 
1047 Fritz Ahn Albertsen, 690 Finn Andersen, 853 Harry Andersen, 864 J. Birkholm Andersen,
  916 Søren Andersen, 1044 Uffe Herold Andersen, 607 Børge Balle, 168 Carl Christensen A/S, 
 919 Finn Lyster Christiansen, 765 Jørgen Crtiger, 507 Goran Dahlgren, 1016 Hans Jørgen Ellekilde, 
 900 Niels Friis-Jensen, 889 Bent Hansen, 248 H. L. Lind Hansen, 815 Vagn Læssøe Hansen, 
 728 Poul Henriksen, 194 Jørn Jacobsen, 983 Keld Jensen, 475 V. Holm Jensen, 1069 S. Uno Jeppesen, 
 820 Ole-Anton Johansen, 404 Ib Herred Johnsen, 992 Mi- chael Kjær, 179 Ebbe Krause, 630 John Kunze, 
 156 Poul Kyhl, 865 L. Rønnow Larsen, 745 Niels Finn Larsen, 341 Ivar Lauritzen, 465 Pierre Lefevre, 
 663 H. Bent Lund, 1024 An- ders Mildorf, 549 Peter Mogensen, 1067 Arne Nielsen, 
1008 Jes Tilsted Pedersen, 697 Peter Paul Ponsel, 995 Hans Henrik Bak Rasmussen, 976 Ove Rasmussen, 
 467 Erik Stagsted, 731 Per Staunskjær, 968 Orla Søgård, 688 A. Bulow Tonsgård, 1010 P. Westenholz, 
 957 Knud Breining Zarp.

 

 

FIAT 
messing og på den lukkede er de forniklede. Det er altså lygterand, hjulkapsler, hjulmøtrikker, vindspejlsramme osv. Min egen 1923 standard torpedo der er indregistreret april 23, har forniklede dele, men det ser altså ud til at være korrekt hvis Neesgård lader sin 1920-model og Borch- Christensen sin 1922-model torpedo have blankt messing. Dog ikke køleren. Den skal være malet i samme farve som karrosseriet, hvis den ikke er forniklet, hvad der dog ikke var almindeligt de første år.
   Sammen med brochurekopien fik jeg nogle oplysninger fra FIAT's Centro Storico om farver. De stemmer ikke med brochuren, men nævner følgende fem muligheder: Blå (Valentine Detroit Blue) ... svarende til blu scuro (mørkeblå) FIAT lak nr. 0449. Rød (Valentine Red N. 237) ... som rosso (rød) FIAT lak nr. 127, menlidt mørkere. Maroon (Valentine Automobile Brown Deep). Mørkegrå (Valentine Dustproof Gray Medium). Grøn (Valentine Coupe Green) ... som et sted midt mellem verdi (grøn) FIAT lak nr. 312 og 384.
   Og i næste nummer af Bilhistorisk Tidsskrift kommer så den lovede store jubilæumsartikel „FIAT i Danmark".
                                                         or