|
som inspektør og driftsleder og havde 40-50 medarbejdere, der blandt
andet selv fremstillede mange reservedele ved hjælp af de drejebænke N.
N. i kraft af sin alsidige uddannelse fik sat i gang.
I en annonce i 1922 tilbyder firmaet foruden åbne og lukkede
vogne i alle størrelser „stort Lager af ny og brugte Lastbiler,
Københavns største og mest velassorterede Reparationsværksted og
Benzintank aaben Dag og Nat."
Omkring 1920 var Friis-Hansen en slags underforhandler, i
1919 annoncerer Hans Dynesen i Herning at han blandt flere mærker
forhandler FIAT og i 1923 figurerer den tidligere bilfabrikant Houlberg i
Odense som FIAT-forhandler.
Olsen og Henriksen, Godthåhsvej 28 på Frederiksberg
var gode
håndværkere og lavede mange FIAT-karrosserier. I 1921-22 fremstillede
de nogle spider og coupé- vogne som denne. Coupéen blev fremstillet i en
4-6 eksemplarer. Politikens berømte pressefotograf Holger Damgård fik.
en af dem, en anden blev direktionsvogn for medicinfabriks direktør
Arctander. Det er den Peter Lykkeherg har nu.
|
|
I 1924 oplyser Skandinavisk
Automobil & Transport Co. at det som autoriserede forhandlere
har Cai Caspersen, Vestervoldgade 101, København B (dog kun til l.
september 1924), endvidere Vestlollands Auto Co. i Nakskov ved Karl
Bruun (det er K. W. Bruun, den nuværende Peugeot og Datsun
importør), G. Bech Nielsen, Ålborg, |
|
og Johannes Nielsen, Automobillageret,
Ryesgade 11 i Århus.
Næste stadium er at De Forenede Auto- mobilfabrikker
A/S i april 1925 overtager firmaet med bygninger, personale og direktør. DFA har lokaliteterne den dag i dag, nu hedder det
"Jaguar House". Annoncen i 1925 gør opmærksom på at
fabrikationen |
|
|