Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 41  -  DECEMBER 1974     side  12

     
 

 

Her er dronning Alexandrines 501 med endørs tourng-karrossert fra Dansk

  

Karosserifabrik. Noget lignende den vogn F. C. Smith havde en del år og som

  

vist nu er endt i Tyskland, og den der står på Egeskov.

  

 
 

af Triangel lastvogne, omnibusser og motorjernbanevogne fortsættes „under stadig Udvidelse, og vil saaledes fremtidig kunde tilbyde enhver Automobiltype fra den mindste Personvogn til den største Lastvogn."
   Men i slutningen af 1926 indtræffer det mellemspil at FIAT repræsenteres af A/S FIAT-Automobil-Handelscompagni, Fredericiagade 25,

 

og værkstederne flyttes til Griffenfeldsgade 32, hvor Niels Nielsen i løbet af en måned har fået lavet en gammel vævefabrik om til et for sin tid superværksted med 60 medarbejdere. Så sker der det at på grund af uvenskab mellem direktør Behrens og FIAT's fordelingsdirektør, L. Dassetto, bliver alle sagt op pr. 31. december 1927, og fra nytår 1928 hedder 

 

FIAT-agenten igen De Forenede Automobilfabrikker, Strandvejen 5-7.
   På det tidspunkt benytter imidlertid Niels Nielsen lejligheden til at springe af og oprette egen virksomhed på Halmtorvet. Med sig tager han bogholdersken frøken Ågesen, en værktøjsmand og fire af de bedste svende, og det firma drev Niels Nielsen i 40 år, i skarp konkurrence med