Bilhistorisk Tidsskrift  42/1975     side 20

Opel cykler, racere og motorcykler fra begyndelsen af århundredet), mens den senere historie fx. fra trediverne hvor Opel indlemmes i GM måske er lidt mere hverdagsagtig, og at dette derfor betyder at der faktisk er et meget stort skel mellem at eje en Opel fra tyverne og så eje en fra trediverne.
    Nå, men det korte og det lange i denne snak er imidlertid at jeg forsøger at leve op til hvervet som kontaktmand og delvis som formidler af viden om Opelvognene. Det gælder dog primært perioden mellem verdenskrigene, som jeg har en smule materiale om. Endnu har jeg ikke fået kontakt med andre DVK-medlemmer, der ligger inde med materiale (litteratur/billeder) om Opel, skønt jeg har ladet mig fortælle at klubben engang skulle have været i besiddelse af sådant materiale, som nu skulle ligge hos et af klubbens tidligere medlemmer.
    Helt konkret har jeg hørt fra 11 medlemmer, som enten har villet vise flaget og fortælle lidt om deres Opelbil, eller har bedt om helt konkrete tekniske oplysninger om forskellige vogntyper, oplysninger som jeg desværre kun i beskedent omfang har kunnet fremskaffe. De vogne det hyppigst har drejet sig om er P4 og P6 fra 1930-33 og Kapitän fra 39.

    Endelig til sidst kan jeg lige som et NB bemærke (hvad jeg kunne tænke mig at andre af sektionsformændene også har bemærket) at den seneste udførlige medlemsliste med vognmærkeangivelser vel nok til en vis grad har overflødiggjort sektionernes kontaktvirksomhed, hvilket jo sådan set kun kan hilses med glæde, idet der via denne liste er mulighed for mere direkte kontakt fra medlem til medlem.
                         Peter Juul Jeppesen  

 *) Jeg må have misforstået noget. Red.
 

 

Den omhyggelige læser af bladets første sider vil have bemærket at der er sket en ændring af Indlån Registrets tilhørsforhold. Det har holdt flyttedag og varetages nu af undertegnede.
    Registret har så vidt jeg er underrettet indtil nu kørt som register i bogstavelig forstand suppleret med udlån af litteratur og formidling af kontakt til andre Indian 

interesserede. Det skulle efter det jeg er underrettet om være et registers arbejdsfelt. Når der så samtidig er noget der kaldes sektioner må det indebære en forøget aktivitet såsom artikler her i bladet, sammenkomster osv. Hvis der fra andre Indian interesserede næres ønske om en sådan udvidet aktivitet udbedes respons.
    Indehavere af Indian maskiner, der har læst så langt, har været omme på første side og dog stadig ligner et spørgsmålstegn ..hvem er han dog", bedes venligst lade høre fra sig (jeg starter på bar bund), hvis de ønsker en registrering. Andre der måske kan nikke genkendende, behøver ikke i første omgang at røre på sig.
    Da det ikke fremgår af medlems- og køretøjslisten at jeg overhovedet er i besiddelse af en Indian kan jeg kort oplyse at jeg har næsten alle hovedtyperne efter 1926 og frem til 1950 repræsenteret ved 11 cykler. Det er altså hovedsagelig på disse årgange I kan forvente at få hjælp.
    Til sidst en lille bøn til indehavere af litteratur, billeder, salgsprospekter osv. Jeg mangler i høj grad supplement til mit noget sparsomme Indian bibliotek. Jeg afhenter og bringer gerne mod at få lov at tage fotokopier.
    Det på den måde indkomne materiale vil overgå til den næste indehaver af registret.