|
have penge for den mad han havde lavet; det kan man jo ikke
fortænke ham i.
Formanden havde desværre ikke i år
meget positivt at berette om sektionsarbejdet. Det viser sig stadig meget svært for
initiativtagerne at få noget op at stå, folk
henvender sig simpelt hen ikke. Det har
været antydet at sektionsledere kun var ude på at skrabe så meget
materiale til sig som muligt, men faktum er, at der ude i sektionerne
ligger et stort materiale, som medlemmerne på forskellig vis kan trække
på.
Køreselskabet har på Sjælland fungeret tilfredsstillende;
i Jylland har der været visse gnidninger, men efter at Kirkegård har
fået fat i det, ser det ud til at være kommet i et fornuftigt leje.
Vognlisten står for en revision. Der er i øjeblikket ikke økonomi til
at trykke en ny, men det er besluttet fremover at udgive den i
løsblade, således at ændringerne kan udsendes efterhånden som de indtræffer.
I forbindelse med en omtale af vor ansøgning om fritagelse
for eller nedsættelse af vægtafgiften, bad Dråby om at medlemmerne
gav spørgeskemaer m. v. en lidt venligere modtagelse. Det der blev
udsendt i anledning af omtalte ansøgning, blev kun besvaret af 37 % af
medlemmerne. Det er ikke for at genere at bestyrelsen bruger
|
|
tid på den slags. I øvrigt stiller finansministeriet sig
meget positivt over for ansøgningen; der mangler kun ministerens
underskrift på papiret.
Dråby er så optimistisk, at han regner med at
vi med udgangen af 1975 har betalt vægtafgift
for sidste gang på vore
førkrigsbiler. (Klapsalver).
Dråby ytrede bekymring over prisudviklingen på gamle biler. Det seneste i den retning er at
veteranbilauktionerne nu også er kommet til Danmark. Der blev afholdt
en sådan i Ålborg i påsken, og selv om priserne næppe var realistiske,
fordi ejerne selv kunne byde og kun skulle slippe 100 kr. hvis deres vogn
ikke blev solgt, skal det nok hæve priserne endnu en tak i vejret på de
vrag der endnu står ude omkring. DVK har fået henvendelse fra et
københavnsk firma, som havde tænkt sig at afholde en sådan auktion, og
som derfor ønskede klubbens hjælp til at lave et reklamerally. Dette er
blankt blevet afvist.
Dråby oplyste at DVK har foreslået Københavns
Ford A Klub, som for tiden er i økonomiske vanskeligheder, at fusionere
med DVK. Vi ville få en stærk medlemstilgang, samt en god og fornuftig
Ford A sektion. Forslaget ligger for tiden og modner i KFAK, hvor en
stort set enig bestyrelse er gået ind for det.
|
|
Dansk Veteranbil Klub har også mærket krisen idet
regnskabet i år udviser et underskud på ca. 25.000 kr. hvilket
begrunder forslaget om at lade kontingentet stige til kr. 150,00
fra 1976. Det er nærværende publikation der skulle være den store pengesluger,
idet udgifterne skulle være steget 50-60 % på de sidste 2 numre. Herom
senere.
Dråby fortalte videre, at der er fremstillet et nyt oplag af
vognmærkerne, der ligesom jakkeemblemerne kan bestilles hos Bent
Mackeprang. Endvidere er der fremstillet nye blæsermærker, som kan
bestilles hos Bent Kirkegård.
Dråby sluttede sin beretning med håbet om
at klubben vil fortsætte sin fremgang med hensyn til medlemstal og
aktivitet.
Birger Bayer udtrykte bekymring over publikums reaktion
såfremt vor ansøgning til finansministeriet blev imødekommet, og bad om at
spørgsmålet blev omtalt her i bladet. Hertil svarede Beier, at det vi ansøgte om, ikke var et tilskud, men alene om at vor hobby fremtidig
ikke bliver brandskattet. De fleste af os har
i øvrigt et køretøj til daglig brug som vi betaler afgift
af.
Redaktionen føler i denne
forbindelse trang til at nævne, at det vi beder om at slippe for, en god
halv million under for-
|
|