|
Efter at den var blevet synet og
registreret, henstod der endnu noget kosmetisk arbejde såsom montering af
pyntelister, færdiggørelse af indtræk m. v., men dette arbejde er i alt
væsentligt afsluttet i løbet af sommeren 1974.
Hvordan er det så at køre en 1937 12- cylindret
Packard med egenvægt 3.000 kg?
Ved parkeringsmanøvrer kan man selvfølgelig mærke,
at det er 3 tons, der skal flyttes, men så snart vognen ruller, er
styringen forbavsende let. Samtidig er styringen i modsætning til mange
andre |
|
amerikanske vogne fra trediverne fast og præcis i det.
Bremser og kobling er uhyre lette at betjene, idet der
findes servohjælp til begge, og man skal således ikke af al magt trampe
på bremsen for at bringe vognen til at stoppe, selv fra forholdsvis høje
hastig- heder.
Gearskiftet er let at betjene, men det har nu ikke
nogen større praktisk betydning, idet man kan anvende tredje gear, blot
vognen ruller med en 5-10 km's hastighed. |
|
Motoren er i sig selv praktisk taget
lydløs, bl. a. fordi der findes et hydraulisk system, der sørger for at
ventilspillerummet altid er O, men under stærk accelleration og under
høje hastigheder, er der nogen indsugningsstøj fra luftfilteret samt
vindstøj fra ventilatoren.
Vognen er yderst komfortabel både ved bykørsel og ved
almindelig landevejskørsel, men den egner sig selvfølgelig ikke til at
smide rundt på snoede skovveje som en sportsvogn, men det har formentlig
heller aldrig været Packards mening. |
|