Bilhistorisk Tidsskrift  44/1975     side 15

jernplader til instrumentbrætterne i stedet for kostbare træsorter, der revnede under påvirkning af vind og vejr.
    Det skal heller ikke bestrides, at de dyre europæiske luksusvogne ofte havde karrosserier med en dyrere og mere raffineret indretning end de karrosserier Packard, Cadillac og Lincoin viste i katalogerne, men der er for mig heller ingen tvivl om, at

som brugsvogne var de amerikanske vogne både bedre at køre og mere driftssikre, hvilket hovedsageligt skyldtes, at de var fremstillet af fabrikker, der rådede over væsentlig større ressourcer i form af penge og ingeniørstab, således at man ikke var tvunget til, som det var tilfældet for mange af de europæiske fabrikkers vedkommende på 3 måneder og med l til 2 ingeniører

og et begrænset budget at udvikle modeller til årets automobiludstilling med det resultat, at det var fabrikkens kunder, der kom til at agere prøvekørere for derigennem at konstatere, hvilke mangler der måtte være ved konstruktionen. Læsere, der måtte stille sig skeptisk over for dette, henvises til at læse W. O. Bentleys selvbiografi.