Bilhistorisk Tidsskrift  44/1975     side 16

Ringkøbing

Der var mange konkurrencer, og resultaterne blev:
   Manøvreprøve, til og med 1931: 1.Arne Mehlsen, 2. Knud Jørgensen, 3. Lindvig Jensen.
   1932 og senere: l. U. Madsen, 2. H. Thomsen, 3. H. Fast.
   Motorcykler: l. K. Arhøj.
   Orientering, til og med 1931: l. Meyer Larsen, 2. J. Hindsgaul Madsen, 3. Niels Petersen.
   1932 og senere: l. A. Bach Sørensen, 2. Falk Jacobsen (det var en fejl, præmien skulle have været i den anden klasse), 3. Jens P. Jensen.
   Vognbedømmelse, til og med 1931: l.
                              (fortsættes side 23)

Herover:
Mogens Bessermann-Nielsens Lagonda var en overraskelse i Ringkøbingløbet, hvor den vandt l. restaureringspræmie. Det er en 1933 3-liters Special sports saloon. Bessermann har lovet at skrive lidt om den til næste blad.

Der var 74 tilmeldinger til årets Ringkøbing-løb, og det turde vel efterhånden være overflødigt at sige at dette DVK's mest traditionsrige løb i E. F. Jacobsens tilrettelægning blev succes som sædvanlig.

Næste side:
Med uret rundt: Niels Petersens Overland 1924, en trofast løbsdeltager gennem en del år, men det er længe siden vi sidst har bragt et billede af den. Karl Jacobsens 1931 Chevrolet roadster. Der var flere svenske og norske deltagere. Her Göte Anderssons 1914 Loreley. Poul Sachmanns 1930 Essex.