Bilhistorisk Tidsskrift  44/1975     side 23

 (fortsat fra side 8)
Nordisk Packard
stævne

De foregående ugers hedebølge var i week-enden blevet afløst af foranderligtvejr, men heldigvis ventede regnen med at komme, indtil 10 minutter efter, at sidste deltager havde vendt næsen mod København.
     Alt i alt et vellykket møde, hvor bilinteresserede fik lejlighed til at se på én gang det største antal Packards, det formentlig er muligt at samle på én gang uden for USA.

(fortsat fra side 16)
Ringkøbing

Gote Andersson, Loreley 1914, 2. Sigfred Hansen, Citroén 1920, 3. P. Sachmann, Essex 1929.
   1932 og senere: l. M. Bessermann, Lagonda 1933, 2. E. Henneberg, Singer 1934, 3. H. J. Beter, Packard 1937.
    Motorcykler, samlet præmie for orientering og bedømmelse: H. Houmøller, Excelsior Super X 1927.

Auktionerne

Jeg skal ikke kunne sige om det efter auktionslovene er tilladt at sælgerne selv byder tingene op, for at sætte et kunstigt prisleje, eller eventuelt for at hindre salg.Det er efter min mening en usympatisk fremgangsmåde, og den er blevet anvendt åbenlyst ved de veteranbilauktioner vi nui et antal af tre har oplevet de sidste måneder.
    Auktionerne har i øvrigt givet et broget billede; de to første, i Ålborg og Rønde, opviste kun få interessante køretøjer, og priserne var i nogle tilfælde bemærkelses- værdigt lave.
   I Vejle var der gode stykker imellem, og da også nogle høje priser.
   Det var lige da redaktionen sluttede - vi vil gerne i næste nummer fortælle om nogen af vognene gik til DVK-medlem- mer. Lad høre!
    Det er overordentligt ubehageligt at gamle biler og motorcykler er blevet et investeringsobjekt, men en kendsgerning man må se i øjnene. Så kan man smile ovalt ad pengemænd der kunne have erhvervet en lignende vogn for det halve i et andet land efter en rubrikannonce, eller

som forkøber sig på mere eller mindre uoriginale modeller. Det sørgelige er at investeringen sikkert alligevel giver gode renter.

SIDSTE:  På auktionen i Vejle købte Hindsgaul Madsen til rimelig pris en af Borch Christensens tre FIAT 501, en urestaureret 1924 spider. En sund og regulær vogn der som de magnettændte 501'er har for vane startede og spandt som en kat da den blev trukket et par meter.
                                    Ole Riisager

Grundet forespørgsel fra forskellig side er der indhentet tilbud på toppakninger til Indian Scout 1926 og opefter. Eventuelle interesserede bedes henvende sig, så det nødvendige antal kan fremstilles. Prisen bliver ca. 15 kr. pr. stk.
    Adresser på Indlån forhandlere i USA, der anbefales af Indlån klub derovre, kan
anvises.
                         Jan Lund-Jørgensen