Bilhistorisk Tidsskrift  45/1975     side 10

Venstre billede:
Svend Drabys "70" sedan model G 1925.
Næste side:  Carl Storms "70" touring 1924 tilhørte i mange ar vort afdøde medlem Rolf Bratland, der her sidder ved rattet.

neskifte og samtidig blev den sidste Maxwell model droppet til fordel for en firecylindret Chrysler "58". Chalmers var lige så stille gået ind året før.
Walter Chrysler var stolt af sit produkt og opsat på at sælge det, og han lod vognen deltage i sportslige begivenheder. Allerede den 16. juli 1924 kørte Ralph de Palma en Chrysler Six touring i Mount Wilson bakkeløbet, 15 kilometer med 144 skarpe sving og en stigning på 1.440 meter. Han vandt, 2 minutter hurtigere end nogen anden brugsvogn og kun et minut langsommere end racervognsrekorden.

hjulsbremser var også præsenteret på en Chalmers i efteråret 1923, men det var Chrysler der gjorde skotten Malcolm Lougheads "Lockheed" hydrauliske firehjulsbremser verdenskendte.
  Chryslerens udseende var også en fornyelse. Den var usædvanlig lav, og den var også blandt pionererne for ballondæk.

Vognens præstationer var på højde med; udseendet, benzinforbruget blev anset for^ lavt og det samme var prisen, 1.395 dol-^ lårs.
    Barnet blev forevist på Commodore Hotel i New York i januar 1924 og ved årets udgang var der solgt 32.000.
  Det følgende år skete så selskabets nav-

Og i 1925 forsøgte Chrysler sig i Le- Mans, med en Chrysler Six i standardud- gave, som den første amerikaner. Vognen gennemførte samtlige 24 timer, men nåede ikke mindstedistancen.
  I 1925 vandt Ralph de Palma det 1.600 kilometer lange Stock Car Speed Trial ved Culver City med 123 kmt som gennem- snitsfart og året efter kørte Floyd Clymer