Bilhistorisk Tidsskrift  45/1975     side 12

en Imperial "E 80" de 1.125 kilometer fra Kansas City til Denver, i et løb tværs over USA med 84 kmt i gennemsnit. Endnu en præstation begik L. B. Miller og J. E. Weiber i 1927 i det transkontinenta- le hastighedsløb San Francisco-New York- Los Angelos. Chrysleren kørte de 10.762 kilometer med 64.3 kmt i gennemsnit. En sydafrikansk journalist, Emil Millin, anførte på en tre måneders tur nogle Chrysler "70" fra Kapstaden til Cairo.
   Men den helt store sportslige succes kom i Le Mans i 1928, da et hold på fire

4-liters Chrysler "72" skulle køres af Stoffel/Rossignol, Ghica/Ghica, Zehender/Ledor og Chiron/ de Vere. Det var vogne stort set i stadardudførelse, dog med noget af komforten fjernet, fri udblæsning og stivere affjedring. To af vognene udgik, men Stoffel/Rossignol blev nummer 3 med et gennemsnit på 103.3 kmt, efterfulgt på fjerdepladsen af Ghica-parret. Løbet blev vundet af en 4½ liters Bentley, tæt fulgt af en 8-cylindret Stutz.
  Opmuntret af successen sendte Chrysler fem vogne til det belgiske 24 timers Grand

Chrysler "60" 1925 touring/limousine. Var oprindelig privatvogn, men i 1927 blev toppen bygget for en droskevognmand i Rønne af karetmager Theodor Jensen og sønner i Østermarie. Den smalle rude mellem dørene skyldes touring-underparten. Tilhører nu Poul Jørgensen og hans bror i Arsballe.

Prix i Spå nogle uger senere og en Imperial "L 80" blev nummer 2 og to "72"- ere nummer 3 og 6. Løbet blev vundet af Alfa Romeo. De følgende deltagelser i Le