Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 46  FORÅR 1976     side    8

  
 

ning. Styretøjet arbejder legende let, dette gælder også de andre betjeningsorganer.
   Ujævnheder i vejbanen mærkes knapt nok. I 4. gear modsvarer 1000 o/min, lige netop 32 kmt. 160 kmt på speedometeret modsvarer et omdrejningstal på 4.900 o/min. Bremserne er meget effektive og helt på højde med de store hastigheder vognen er bygget til. Pedaltrykket er moderat. Efter en kort frokost på en af vore gode kroer, hvor jeg bemærkede andre motorfolks utilslørede interesse for den sjældne fugl, fortsatte jeg afprøvningerne ad sydsjællandske amts- og biveje. Her er vognen i sit es. Den tager svingene med en legende lethed og kun en enkelt gang, da jeg faldt for fristelsen og lod den trække gennem et kraftigt S-sving i 3. gear med 4.000 o/min, resulterede dårskaben i en let udskridning af bagvognen, som dog straks lod sig korrigere. Udblæsningen er godt dæmpet, kun indsugningen fra de tre Solexer høres mærkbart når den får lov at trække ud i gearene. Men det er som sød musik. Der er ikke den snart velkendte karrosseristøj, som især engelske sportsvogne udmærker sig med. Virkelig en vogn for „grand touring" og til en pris af 18.500 kroner er der valuta for alle pengene.
   Der er let adgang til motor og vitale

 

dele. Undervognen smøres centralt via fodpumpe.
   Radio kan leveres som ekstraudstyr. Udstyret er righoldigt med ratlås, ur og aflåseligt handskerum, cigartænder forefindes ligeledes og den elegante forede kaleche betjenes let og forsvinder helt i plan med karrosseriet i nedslået tilstand.

 

BMW 327/28 er den ideelle rejsevogn for 2, bygget til høj fart på de nye autostradaer sydpå. Affjedringen er særdeles komfortabel for en så sportspræget vogn og kun meget kostbare exotiske sportsvogne kan fremvise en så kraftig motor. Benzinforbruget under prøvekørselen var 13 liter på 100 kilometer. Olieforbruget