|
ning. Styretøjet arbejder legende let, dette gælder også
de andre betjeningsorganer.
Ujævnheder i vejbanen mærkes knapt nok. I 4. gear modsvarer
1000 o/min, lige netop 32 kmt. 160 kmt på speedometeret modsvarer et
omdrejningstal på 4.900 o/min. Bremserne er meget effektive og helt på
højde med de store hastigheder vognen er bygget til. Pedaltrykket er
moderat. Efter en kort frokost på en af vore gode kroer, hvor jeg
bemærkede andre motorfolks utilslørede interesse for den sjældne fugl,
fortsatte jeg afprøvningerne ad sydsjællandske amts- og biveje. Her er
vognen i sit es. Den tager svingene med en legende lethed og kun en enkelt
gang, da jeg faldt for fristelsen og lod den trække gennem et kraftigt
S-sving i 3. gear med 4.000 o/min, resulterede dårskaben i en let
udskridning af bagvognen, som dog straks lod sig korrigere. Udblæsningen
er godt dæmpet, kun indsugningen fra de tre Solexer høres mærkbart når
den får lov at trække ud i gearene. Men det er som sød musik. Der er
ikke den snart velkendte karrosseristøj, som især engelske sportsvogne
udmærker sig med. Virkelig en vogn for „grand touring" og til en
pris af 18.500 kroner er der valuta for alle pengene.
Der er let adgang til motor og vitale |
|
dele. Undervognen smøres centralt via fodpumpe.
Radio kan leveres som ekstraudstyr. Udstyret er
righoldigt med ratlås, ur og aflåseligt handskerum, cigartænder
forefindes ligeledes og den elegante forede kaleche betjenes let og
forsvinder helt i plan med karrosseriet i nedslået tilstand. |
|
BMW 327/28 er den ideelle rejsevogn for 2, bygget til
høj fart på de nye autostradaer sydpå. Affjedringen er særdeles
komfortabel for en så sportspræget vogn og kun meget kostbare
exotiske sportsvogne kan fremvise en så kraftig motor.
Benzinforbruget under prøvekørselen var 13 liter på 100
kilometer. Olieforbruget |
|
|