Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 46  FORÅR 1976     side   10

  
 

var ½ liter på de 500 kilometer. Det er vanskeligt at fremkomme med kritiske bemærkninger om vognen, som jeg kun nødtvungent afleverede efter prøven. 

DATA OG MÅLERESULTATER: 
BMW Type 327/28 cabriolet 
Motor:  topventilet 2 liters på 80 HK
            3 stk. Solex faldstrømskarburatorer
            Oliekøler er standard 
            Gearkasse: 4 frem + bak. Syncron.
Bagaksel: 3,9:1 
El: 6 voltsanlæg 
Hjul og dæk: Rudgehjul med centralmøtrik
                    600 X 16 dæk 
Vægt køreklar: 1100 kg
Tankindhold: 50 liter
Vendediameter: 9 meter
Pris: Kroner 18.500 ind. levering

Accelerations tider
0-80 kmt på 11,2 sekunder
0 - 100 kmt på 15,2 sekunder
0-115 kmt på 20 sekunder

Tophastighed 160 kmt
Bremselængde ved 50 kmt 9 meter
Vejrforhold: Tørt, koldt og blæsende
                    novembervejr.
                                  November 1939

 

 Jeg købte min BMW 327/28 i 1968 i Holbæk, hvor vognen stadig var indregistreret, så jeg fik den med pladerne på. Den var dog i så elendig forfatning, at de skyndsomt blev taget af igen. Der findes åbenbart meget modige mennesker. Den har haft 3 ejere, hvoraf den første var Walther Greulich, som dengang var værk-

 

fører i familiefirmaet Superservice i Store Kongensgade i København. På dette tidspunkt indbyggede man en almindelig 326 motor, da man åbenbart ikke havde forstand på at omgås den ellers skikkelige 328 motor. Der har i alt været ca. 5 originale 327/28 her i landet monteret med de specielle hjul med Rudge-møtrikker.