|
var ½ liter på de 500 kilometer. Det er vanskeligt at
fremkomme med kritiske bemærkninger om vognen, som jeg kun nødtvungent
afleverede efter prøven.
DATA OG MÅLERESULTATER:
BMW Type 327/28 cabriolet
Motor: topventilet 2 liters på 80 HK
3 stk.
Solex faldstrømskarburatorer
Oliekøler er standard
Gearkasse: 4 frem + bak. Syncron.
Bagaksel: 3,9:1
El: 6 voltsanlæg
Hjul og dæk: Rudgehjul med centralmøtrik
600 X 16 dæk
Vægt køreklar: 1100 kg
Tankindhold: 50 liter
Vendediameter: 9 meter
Pris: Kroner 18.500 ind. levering
Accelerations tider
0-80 kmt på 11,2 sekunder
0 - 100 kmt på 15,2 sekunder
0-115 kmt på 20 sekunder
Tophastighed 160 kmt
Bremselængde ved 50 kmt 9 meter
Vejrforhold: Tørt, koldt og blæsende
novembervejr.
November 1939 |
|
Jeg købte min BMW 327/28 i
1968 i Holbæk, hvor vognen stadig var indregistreret, så jeg fik
den med pladerne på. Den var dog i så elendig forfatning, at de
skyndsomt blev taget af igen. Der findes åbenbart meget modige
mennesker. Den har haft 3 ejere, hvoraf den første var Walther
Greulich, som dengang var værk- |
|
fører i familiefirmaet Superservice i Store
Kongensgade i København. På dette tidspunkt indbyggede man en
almindelig 326 motor, da man åbenbart ikke havde forstand på at
omgås den ellers skikkelige 328 motor. Der har i alt været ca. 5
originale 327/28 her i landet monteret med de specielle hjul med
Rudge-møtrikker. |
|
|