|
Af disse 5 eksisterer nu kun min og endnu et
eksemplar, resten er gået til i tidens løb.
Genopbygningen af min bil tog ca. 5 år med de
sædvanlige enorme problemer undervejs. For eksempel kan jeg nævne,
at instrumenterne var ødelagt i en sådan grad, at de ikke kunne
renoveres. Dette |
|
var slemt nok, men da min vogn er udstyret med
de runde instrumenter, som kun blev anvendt i ca. 100 biler var
problemet selvsagt forfærdeligt. Ved et tilfælde fandt jeg et sæt
brugbare i New Jersey i USA!
Jeg så et foto af en ophugningsvogn i USA, som en
bekendt sendte mig, så jeg |
|
|
fik travlt med at kontakte ejeren, og det lykkedes
altså.
Karrosseriarbejdet var som altid det sværeste. En 327 er så
genialt opbygget, at karrossen er svejset til rammen, og da der samtidig
er træ i hele vognen, behøver man ikke megen fantasi til at bedømme de
problemer der er forbundet med en totalrenovering. Motoren var en
almindelig defekt 326 motor, og da jeg ikke kunne finde et 328 topstykke,
monterede jeg det engelske Bristol topstykke, som er en eksakt kopi,
bortset fra, at man anvendte engelske mål for bolte, gevind m. v. De
engelske Bristol motorer, blev jo konstrueret efter de originale tyske
tegninger af Dr. Fiedler, som englænderne i 1946, forståeligt nok fik
frigivet fra fængslet, som han var havnet i på grund af sine
fortjenester i det 3. rige. Han bragte planerne med til England, hvor han
nøjagtigt kopierede den tyske version.
At konstruktionen var levedygtig så mange år efter beviste
man ved utallige lejligheder på væddeløbsbanerne verden over, hvor
Frazer Nash og Bristol fortsatte den succesrige tid, som 328'eren havde
indledt. Den dag i dag er Bristol bilen, som nu har en 300 hestes V8 motor
monteret med nøjagtigt det samme chassis som
(fortsættes side 19) |
|