Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 46  FORÅR 1976     side   11

  
 

Af disse 5 eksisterer nu kun min og endnu et eksemplar, resten er gået til i tidens løb.
   Genopbygningen af min bil tog ca. 5 år med de sædvanlige enorme problemer undervejs. For eksempel kan jeg nævne, at instrumenterne var ødelagt i en sådan grad, at de ikke kunne renoveres. Dette

 

 var slemt nok, men da min vogn er udstyret med de runde instrumenter, som kun blev anvendt i ca. 100 biler var problemet selvsagt forfærdeligt. Ved et tilfælde fandt jeg et sæt brugbare i New Jersey i USA!
   Jeg så et foto af en ophugningsvogn i USA, som en bekendt sendte mig, så jeg

 

 fik travlt med at kontakte ejeren, og det lykkedes altså.
   Karrosseriarbejdet var som altid det sværeste. En 327 er så genialt opbygget, at karrossen er svejset til rammen, og da der samtidig er træ i hele vognen, behøver man ikke megen fantasi til at bedømme de problemer der er forbundet med en totalrenovering. Motoren var en almindelig defekt 326 motor, og da jeg ikke kunne finde et 328 topstykke, monterede jeg det engelske Bristol topstykke, som er en eksakt kopi, bortset fra, at man anvendte engelske mål for bolte, gevind m. v. De engelske Bristol motorer, blev jo konstrueret efter de originale tyske tegninger af Dr. Fiedler, som englænderne i 1946, forståeligt nok fik frigivet fra fængslet, som han var havnet i på grund af sine fortjenester i det 3. rige. Han bragte planerne med til England, hvor han nøjagtigt kopierede den tyske version.
   At konstruktionen var levedygtig så mange år efter beviste man ved utallige lejligheder på væddeløbsbanerne verden over, hvor Frazer Nash og Bristol fortsatte den succesrige tid, som 328'eren havde indledt. Den dag i dag er Bristol bilen, som nu har en 300 hestes V8 motor monteret med nøjagtigt det samme chassis som
                           (fortsættes side 19)