Bilhistorisk Tidsskrift NR. 46 FORÅR 1976 side 13 |
Lagonda 3-litre 1933 Af Mogens Bessermann-Nielsen |
Da familien i et par år havde benyttet en amerikansk
mellemkrigsbil som dagligdags køretøj og var kommet til at holde af at
køre i gammel bil, fødtes tanken at er hverve endnu en bil til mere
systematisk restaurering. |
men kontakten med en i sommeren 1965 på parkeringspladsen
ved Kronborg slot har vel nok haft en vis betydning, men herom senere. I
London, hvor vi opholdt os i 14 dage, boede vi få meter fra D. Marguliers
forretning. Skønt vi så adskillige biler såvel privat som hos
forskellige forhandlere, var det dog hos Marguliers, vi mødte de biler,
der kunne komme på tale. Vores indtryk af ham svarer i øvrigt helt til
det i bladet tidligere skitserede - dyr, men stort set ærlig, samtidig
ualmindelig tillukket og ordknap. |
skulle blive vores, ville komme. Men det trak ud. Til
gengæld havde han den heller ikke mange timer, da vi først havde set og
prøvet den. Mens tiden, indtil handelen var afsluttet, var forløbet
fredeligt og helt udramatisk, var hjemturen til gengæld præget af
dramatik. Uvant som vi var med den specielle gearkasse og koblingsstoppet,
samt det tunge styretøj og den abnormt store vendediameter. Det største
sammenbrud skete ved kørsel fra færgen i Esbjerg, men også i selve
Esbjerg by og i Skjern kneb det med at få den om hjørnerne. Få meter
fra hjemmet faldt udstødningen af. |