Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 47  SOMMER 1976     side  10

  
 

  Gas generator anlægget på en af Mack lastvognene.

men de var forårsaget af andre, som da en hyrevogn kom farende fra Skansen ind mod byen. Chaufføren regnede ikke med at en Mack, der kørte over krydset, havde påhængsvogn på, og ramte dens bagende. Bivognen væltede og den last af fyldte såkaldte E-fade blev spredt over kørebanen. Vogn og vare tog ingen skade, men hyrevognen endte i postkassen på hjørnet af „Det Gule Palæ".
   En anden gang prøvede en lastbil med påhængsvogn at smutte foran en Mack i krydset. Påhængsvognen blev hængende over motorhjelmen på Mack'en, hvis motor blev ødelagt. En tredje hændelse skyldtes en besøgende på fabrikken. Han havde stillet sin bil i Clausensgade, men ikke trukket håndbremsen godt nok til. Vognen satte sig i bevægelse, og en Mack-chauffør der havde set det, stillede sin lastvogn på
    

 
 

  
Lederen af Å. O.'s kørselsafdeling fra 1931 til 57, nu afdøde L. M. Schilling, har nedfældet de fleste af ovenstående oplysninger, og han syntes selv det var

 


enestående at Mack'en i så mange år aldrig var årsag til nogen sammenstød i det befærdede gadekryds Jægergårdsgade-Strandvejen, Der har været sammenstød,

 


Tre af de sidste Mack'er som var i brug, med de faste chauffører. Tankvognen blev kaldt „Rullepølsen".På side 13 ses den midterste, nr. 3, ved afskibningen i Hamborg havn til Amerika.