Bilhistorisk Tidsskrift NR. 47 SOMMER 1976 side 15 |
ophængskonstruktion (dog uden støddæmper) findes i mange af nutidens
biler. |
de forfjeder og derfor en triangel til stabilisering af forakslen. Denne
triangel er fastgjort til svinghjulshusets bund. I princippet betyder det,
at et „uroligt" fortøj eller kørsel på ujævn vej overfører
rystelser til motoraggregatet. Derfor blev triangelen frigjort fra
svinghjulshuset og en U-jernsbøjle blev monteret under chassisrammen til
fastholdelse af triangelen ved den originale kugle og ters. Herved opnåedes
også, at den påboltede bøjle af stivede et ikke i forvejen særlig stift
chassis. |
Siden sidst
Først en rettelse: Poul Suhrs Pontiac er ikke fra 32 men 34. Poul Suhr, Amager, skulle vi sige, for nu har vi to medlemmer af det navn. Vognen er for øvrigt allerede handlet videre. - - - Fuglsbjerg interesserer sig ganske vist specielt for Mercedes-Benz og Triumph Mayflower (som han har 9 af), men er i følge Politiken ved at få en Diatto fra cirka 1919 til at genopstå. - - - Vagn Mandrup er efter at have afsluttet restaureringen af sin Morris Minor roadster igang med en 1932 Morris Oxford Six, købt af Peter Hass. Det er en 4-dørs saloon med solskinstag. - - - En velkendt FIAT har skiftet ejer: Kaj Bach har solgt sin 503 tourer årgang 1926 til Niels Pedersen, der jo i forvejen har en lukket 503 under restaurering. Touringen (ex-Mammen) regner Niels Pedersen med at køre i allerede i denne sæson. - - - Christian Blache i Trørød har glædet sig over Chrysler- artiklen i nummer 45 og skriver i den anledning: - Jeg er en gammel Chrysler-fan, idet min søster var forlovet (i 1926) med en mand der havde en „70" model (6-cyl.), som jeg af og til fik lov at køre med, på privat område, selv om jeg kun
|