Bilhistorisk Tidsskrift NR. 47 SOMMER 1976 side 16 |
var 13 år. Samtidig brugte vi en vognmand Juul i Rungsted, der til sommerkørsel havde en dejlig beigefarvet „70" touring (4-cyl). Grosserer A. Stelling (farve- fabrikken), hvis sønner jeg gik i skole med, og bedste ven med den ene, købte i 1928-29 en dejlig 2-dørs sedan, meget elegant og meget lydløs. I 1931 fik jeg så endelig selv kørekort, og lærte i en 1929 roadster. Pragtfuld vogn, som jeg fik lov til at leje for 10 kroner for en aften, excl. benzin, men den kostede også kun 5-6 kroner for 20 liter. Det gik der mange |
penge til, det var let at få søde tøsebørn op at køre. En ungdomsven, Børge Rosentofts far, havde en 1932 Imperial, pragtfuldt køretøj, og selv fik han i 1932-33 en sedan som nogle år senere blev forsynet med et Højer karrosseri, også en bil jeg kørte meget i. Til slut kan jeg oplyse at det var Burmeister & Wain der havde de tre Imperial 1926 der er afbildet på side 15 i BhT nr. 45. Min farbror var direktør der og har kørt i dem adskillige gange. Billedet er taget i Wildersgade hvor B & W havde sit autoværksted. - - - |
Erwin Koster Kristensen har indført en Alvis Speed 25 1937 fra England. Den har et Salmons aluminiums Tickford cabriolet karrosseri. I baggrunden Morgan. Find Nielsen i Nørreballe har fundet en urestaureret, men fin og sund Citroën touring cirka 1927. - - - Paul Ponsel anbefaler to amerikanske leverandører af bilhistorisk litteratur som han har gode erfaringer med: Vintage Chevrolet Publications, Bill |