Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 47  SOMMER 1976     side   16

  

var 13 år. Samtidig brugte vi en vognmand Juul i Rungsted, der til sommerkørsel havde en dejlig beigefarvet „70" touring (4-cyl). Grosserer A. Stelling (farve- fabrikken), hvis sønner jeg gik i skole med, og bedste ven med den ene, købte i 1928-29 en dejlig 2-dørs sedan, meget elegant og meget lydløs. I 1931 fik jeg så endelig selv kørekort, og lærte i en 1929 roadster. Pragtfuld vogn, som jeg fik lov til at leje for 10 kroner for en aften, excl. benzin, men den kostede også kun 5-6 kroner for 20 liter. Det gik der mange

penge til, det var let at få søde tøsebørn op at køre. En ungdomsven, Børge Rosentofts far, havde en 1932 Imperial, pragtfuldt køretøj, og selv fik han i 1932-33 en sedan som nogle år senere blev forsynet med et Højer karrosseri, også en bil jeg kørte meget i. Til slut kan jeg oplyse at det var Burmeister & Wain der havde de tre Imperial 1926 der er afbildet på side 15 i BhT nr. 45. Min farbror var direktør der og har kørt i dem adskillige gange. Billedet er taget i Wildersgade hvor B & W havde sit autoværksted. - - -

Erwin Koster Kristensen har indført en Alvis Speed 25 1937 fra England. Den har et Salmons aluminiums Tickford cabriolet karrosseri. I baggrunden Morgan.

Find Nielsen i Nørreballe har fundet en urestaureret, men fin og sund Citroën touring cirka 1927. - - - Paul Ponsel anbefaler to amerikanske leverandører af bilhistorisk litteratur som han har gode erfaringer med: Vintage Chevrolet Publications, Bill