Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 48  -  EFTERÅR 1976     side    5

  
 

Hindsgaul Madsen restaurerer biler på. løbende band. Her en Chevrolet XBAC cabriolet som blev indregistreret første gang 6. juni 1929 til skuespilleren Harald Madsen - ingen anden end filmkomikeren Bivognen, der på. det tidspunkt udskiftede en 1921-model af samme mærke og karrosseriform med Chevrolets første 6-cylindrede model. Hindsgauls to næste projekter er en FIAT 501 topersoners spider og en Chevrolet „K" Sport Touring 1925, overtaget som delvis (og perfektionistisk) restaureret fra Jens Jakob Marner.

at finde gamle gemte vogne på Bornholm - dog fandt Henning Jensen maleren Olaf Rudes 1931 Chevrolet Special sedan i en garage i Allinge. Den stod med nummerplader på og har i alt kørt 94.000 km. Gik igennem syn uden bemærkninger. - - - Ved at vente længe og slå til i rette øjeblik er det forbløffende lykkedes Erik Koux: At få nummerpladen EB 37 155 - for (Ettore) Bugatti Tipo 37, chassisnummer 155! Samme Koux og vogn hører til de mest omkringfarende. Var først til Bugatti-stævne i Bordeaux, for øvrigt i følgeskab med Svend Hauberg, som havde fået sin Bugatti Tipo 57 Ventoux sportscoupé næsten færdigrestaureret. Og satte få dage

 

 efter hjemkomsten til Vedbæk kursen sydpå igen, for at køre Monte Carlo vintage sportsvognsrally. - - - Andre forfløjne DVK-medlemmer: Ib Jensen, der med sin BMW 327/28 først kørte flere tusinde kilometer i Sverige, og derpå drog til det sydlige Østtyskland for at deltage i stort veteranbilløb. Gunnar Falk, der kørte Siljansrally i Sverige i sin 1929 Chevrolet

 

 lastbil (det skulle have været Børge Kås 1929. Chevrolet rutebil, men den gik i stykker). Stak derpå tværs over Norge inden hjemturen, og kantede den gamle Chevrolet ad grusbjergveje med halvanden meter sne på hver side. Den klarede hele turen uden at gny. Endelig Viklit Lars Graae Jørgensen, der sammen med Kirsten og to Larser til, Klitgård og Legård, syn-