|
Der var en fantastisk fortættet
væddeløbs atmosfære og som en af mine svenske venner udtrykte det -
det er jo juleaften igen. Porsche racerne bragte minder fra
halvtredsernes store løb. For Bugattifans var der også rare sager.
Det er altid en speciel oplevelse at se disse uforfærdede folk hale
tændrørskassen frem i ryttergården. |
|
Det må være noget lig kronjuveler. 2-liters
klassen for sportsvogne var så stor, at man havde en ren BMW-klasse
og feltet var det største, der nogen sinde har kørt på Nürburgring.
2 stk. 319/1 sport og hele 12 BMW 328. En veltunet 328 går 170 kmt
på langsiden og igen var det englænderne, der satte tyskerne til
vægs ved at |
|
|
Til venstre Adolf Brudes i BMW 328 Mille Miglia. Side 23 en ERA 1936 i
pitten.
belægge de første 5 pladser. Michael Bowler, redaktøren af det gode
tidsskrift "Classic Cars" blev nummer 2 i dette løb. BMW
fabrikken havde Ernst Henne, nu 73 år gammel, som pilot i museets 328 og
den anden vogn, vindervognen fra Mille Miglia 1940 blev ført af den
77-årige vinder fra dengang Adolf Brudes. Jo der er krum- mer i de gamle
drenge.
Det velsmurte arrangement sluttede søndag eftermiddag med et
„Matadorenlauf", vinderne fra de tidligere heats i den store
klasse, og der gik et sus gennem de 15.000 tilskuere, da det nu blev alvor
for Lister Jag., Ferrari, ERA, Maserati. Den stolte vinder blev
englænderen Harper i Lister Jaguar.
Til næste år er det 50 år siden banen blev grundlagt, så
det bliver sikkert det helt store. Jeg kan anbefale medlemmerne at sætte
kryds i kalenderen.
Ib Jensen
|
|