Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 49  -  VINTER 1976     side  22

     
 

 Der var en fantastisk fortættet væddeløbs atmosfære og som en af mine svenske venner udtrykte det - det er jo juleaften igen. Porsche racerne bragte minder fra halvtredsernes store løb. For Bugattifans var der også rare sager. Det er altid en speciel oplevelse at se disse uforfærdede folk hale tændrørskassen frem i ryttergården.

 

Det må være noget lig kronjuveler. 2-liters klassen for sportsvogne var så stor, at man havde en ren BMW-klasse og feltet var det største, der nogen sinde har kørt på Nürburgring. 2 stk. 319/1 sport og hele 12 BMW 328. En veltunet 328 går 170 kmt på langsiden og igen var det englænderne, der satte tyskerne til vægs ved at

 

Til venstre Adolf Brudes i BMW 328 Mille Miglia. Side 23 en ERA 1936 i pitten.   

belægge de første 5 pladser. Michael Bowler, redaktøren af det gode tidsskrift "Classic Cars" blev nummer 2 i dette løb. BMW fabrikken havde Ernst Henne, nu 73 år gammel, som pilot i museets 328 og den anden vogn, vindervognen fra Mille Miglia 1940 blev ført af den 77-årige vinder fra dengang Adolf Brudes. Jo der er krum- mer i de gamle drenge.
   Det velsmurte arrangement sluttede søndag eftermiddag med et „Matadorenlauf", vinderne fra de tidligere heats i den store klasse, og der gik et sus gennem de 15.000 tilskuere, da det nu blev alvor for Lister Jag., Ferrari, ERA, Maserati. Den stolte vinder blev englænderen Harper i Lister Jaguar.
   Til næste år er det 50 år siden banen blev grundlagt, så det bliver sikkert det helt store. Jeg kan anbefale medlemmerne at sætte kryds i kalenderen.

                                                Ib Jensen