Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 49  -  VINTER 1976     side  35

     
 

skrev han i DVK's årsberetning 1955-56 (obs: Total udsolgt, det nytter ikke at henvende sig) om en tur til Stockholm og retur, i alt 1.600 km. Benzinforbruget blev 320 liter, dvs. 5 km per liter. Over 500 kilometer fra Stockholm til Gøteborg holdt den en gennemsnitsfart af 62 kmt. Maksimalhastigheden nærmede sig 110 kmt, og på et 50 kilometer langt stykke blev noteret et gennemsnit af 85 kmt. En del af dette stykke var grusvej, hvor vognen følte sig vel tilpas. Vagn Jensen skriver at denne bil kommer rigtigt til sin ret som rejsevogn,

men den næsten seks meter lange vogn er også en let sag at manøvrere selv i den sværeste bytrafik. Den kan sættes i gang i fjerde gear på vandret vej, og der skal sjældent skiftes gear.
   Det danske cabriolet-karrosseri er bevaret, og nu overladt til Jørgen Andersen, Teestrup, der vil sætte det på en Phantom II. Det kan tænkes at være lavet af Dansk Karosseri Fabrik i København, men Bent Mackeprang mener enkeltheder i stilen mere tyder på Højer eller Asnæs. Mærkeligt nok er der ingen navneplader at finde.

Som BP's Silver Ghost fremtræder i dag mangler der endnu ganske små detailler i motorrummet, en startkarburator og den rigtige tændspole, og udseendet skæmmes af nogle nedskårne hjul med ballondæk. 'Men netop nu er redningen i sigte, for som meddelt andetsteds i bladet er Vintage Tyre Supplies begyndt at fremstille ny vulstfælge, og blandt dem Stiver Ghostens 895 x 135, højtryksdækkene med chevron-mønster er lagervare, og BP i København har allerede besluttet at hjulene skal føres tilbage til det oprindelige,                                 or