Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 50  -  FORÅR 1977     side  16

  
 

 

 

med lidt fingersnildhed og vand og olie var checket, fik vi omsider hostet motoren i gang. Det blev besluttet, at den første tur skulle gå til mekanikeren for et check. Dette check blev hen ad vejen til mere end så, og da vognen efter længere tid igen stod i sin egen garage, havde den fået komplet nyt bremsesystem, nye motorophæng, nye kardanled og havde sandelig også rundet pladesmeden, hvor trinbrætter, dørbunde og skærmkanter var udbedret og malet. Efter at nogle få dele var sendt til opforkromning og blinklys var monteret i lygter, der passede til vognen stod vi med et dejligt og brugbart køretøj - troede vi. Imidlertid kneb det med driftssikkerheden, indtil det gik op for mig, at benzintanken var fuld af rustskaller. Disse satte sig i benzinpumpen resp. karburatoren og mange er de gange hvor jeg, på vej i Chevrolet'en til selskab o. lign. med min kone tålmodigt ventende i vognen, har måttet skille såvel benzinpumpe/filter resp. rense karburatoren for rustskaller for derefter at komme halve timer for sent frem med hænder og andet indsmurt i olie. Senere blev motorrummet (bl. a. af de hyppigt gentagne motorstop) så rent, at det ikke kunne ses på mig hvad
 

Fotos: Kåre Juncker