|
Til venstre en påmindelse om Høyer-Nielsens
efterlysning af materiale til en artikel om Cadillac og LaSalle. Det er
hans egne tre: 1953 cabriolet og inde i garagen skimter man 1947 cabriolet
og 1939 type 60S sedan.
Til højre en 1926 3-liters Bentley med Mulliner karrosseri, som den så
ud sidste år da Jørgen Truelsen importerede den. Nu er den splittet ad
og motoren sendt tilbage til England for at blive renoveret. Det bliver
sager - og nu kan Vintage Tyre Supplies enda levere de rigtige 820 x 120
vulstfælge, magen til de bevarede reservehjul. Så kommer den til at se
endnu smartere ud.
ste dansker at være udgået fra en engelsk bildesignerskole blevet ansat
på Volkswagen-fabrikkerne i Wolfsburg. - - - Peder Fuglsbjerg har solgt
sin Diatto som formo- des at være fra 1919 til en mand i Fjerritslev,
måske et kommende DVK-medlem. - - - Hans Bo Jacobsen har indført en
Railton cabriolet 1935 med videresalg for øje, men vil selv køre i den i
sommer hvis den ikke er solgt forinden. Hans Bo har desuden sat sig for at
redde en FIAT han har fundet på en huggerplads. En 6-cylindret 1.500 ccm
med et Farina-lignende sportscoupé-karros- |
|
seri i aluminium, årgang et sted mellem 1938 og 48. -
- - Nu er det ny museum for arbejde, håndværk og industri åbnet i
Horsens, og på en hædersplads vises den Gideon brandsprøjte der
blev fremstillet hos Kramper og Jørgensen i Horsens og leveret til
kommunen 20. juli 1919. Den var i brug til 1966 og blev senere
restaureret af vort nu afdøde medlem Johan Frederiksen i Ry. - - -
På Esbjerg-kanten har Eigil Engmann taget initiativ til en lokal
veteranbil- |
|
forening. - - - Den Ford AA lastbil der spillede en
rolle i fjernsynets meget om- diskuterede dramatisering af „Fiskerne"
tilhører Sussen Søndergård og Søren Spangbo fra Nordjysk Vintage
Motor Klub. - - - Bent Olsen i Bjerge har pludselig slået sig på
Citroën af aller ældste model. Har af to forskellige DVK-med
lemmer købt henholdsvis en model „A" touring og en sedan,
begge vist nok af årgang 1920, og
(fortsættes side 20) |
|
|