Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 51  -  SOMMER 1977     side   23

  
 

med nogen gennemgribende restaurering. En czekoslovakisk mekaniker her i landet har udskiftet slidte dele med originale reservedele hentet i hjemlandet og så gik den glat igennem syn. Det er en 2-cylindret totakter på 1.000 ccm med forhjulstræk, og der skal i 1935 være lavet 937 stk. af tre typer: Sedan og 2- og 4-personers åben. En sjov konstruktionsdetalje har dørene, der er hængslet i en tap fra oven og en fra neden i huller i to stykker jern. Dørenes træramme strammes ind med en bardun fra øverste hjørne i hængselsiden til nederste i modsatte. Wiren strammes med en skrue til døren passer presis til åbningen.




Jørgen K. Pramming har fået sin Singer "Nine" roadster restaureret hos Bent Olsen i Bjerge, kalechen er dog lavet i England. Modellen var ens lige før og efter krigen, og det siges at dette eksemplar er lavet i 1939, men første gang indregistreret herhjemme i 46. Det meget dybe køler gitter skulle indicere at den er førkrigs. 1.074 ccm 4-cylindret med overliggende knastaksel. Mekaniske bremser. 3 gear med lang stang (kunne også fås med 4 gear og remote control). Aluminiumskarrosseri. På bedding har Pramming desuden en Morris 8 roadster Pre-Series, indregistreret første gang i 1934, en M. G. Y sedan, en Sunbeam S 7 motorcykel og en AJS.