Bilhistorisk Tidsskrift NR. 52 - EFTERÅR 1977 side 23 |
koblings- og bremsepedal. Det gælder om at flytte foden
den rigtige vej! Der er chokerhåndtag, men hverken håndgas eller
tændings indstilling ved førerpladsen. På en forniklet plade på
instrumentbrættet af aluminium sidder vognens eneste instrument, et
amperemeter, sammen med en kortslutningsknap til tændingen. Kaj Bach
siger at når man har vænnet sig til den meget direkte styring er køreegenskaberne
fortræffelige. Savnet af differentiale mærkes ikke under almindelig
landevejskørsel, men ved skarpe drejninger ved lav hastighed er det
nødvendigt at skifte til lavt gear, fordi det indvendige hjul bremser
meget kraftigt. Derfor er det også næsten umuligt at skubbe vognen med
håndkraft, hvis det ikke går ligeud. Tophastigheden er 60-65 kmt,
marchastighed med åben kaleche 50-55 kmt og den kører 15 kilometer per
liter. |
|