Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 53  -  VINTER 1977     side    7

     
 

han priser motoren, der arbejder næsten vibrationsfrit ved alle omdrejningstal, og har en enorm trækkraft, der særligt mærkes på bakker. „Det er en lethed, med stående start ved foden af Geels Bakke, at tage denne med fjerde gear, en præstation, der for en vogn på. 6 SHK med et fire personers karrosseri sikkert må siges at være noget ud over det almindelige, så meget mere som Humbers fjerde gear slet ikke er lavt, omsætningsforholdet i bagakslen er nemlig 1:4.33"
   Der er muligvis en lille Humber roadster til i Danmark. Der var i hvert fald en i Herning i 1955 ganske pæn stand, formentlig samme vogn som i 1951 tilhørte en mand i Skagen og deltog i KDAK's jubilæumsløb. Den gik for at være en 1918-model, det år fremstillede Humber imidlertid ingen vogne. Kan nogen give oplysninger om denne vogn?



Køreselskabets afdeling Øst havde lørdag den 24. september afslutningstur, hvor indholdet af klubkassen blev brugt op. Det var Henrik Baungårds nyligt indførte Lagonda der tiltrak sig opmærksomheden. Det er en 1933 3-litre, købt hos Margulies i London. Samme vogn på bagsiden.