Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 53  -  VINTER 1977     side  33

     
 

 

Hans Schacks Renault, fotograferet i sommeren 1910 foran Schackenborgs hoveddør. Ved rattet lensgreve O. D. Schack og som passagerer hans seks søskende.

   I brevets margin kan man så se at greven med blyant har noteret sig: Tid 6 uger efter chassis - farve - glas, ja. Og i brev af 2. december 1909 meddeler Schack Raffay at han har bestemt sig for den grønne farve med gule striber, og for at undgå sammenblanding med de andre farveprøver, han returnerer, har han lagt denne i et omslag for sig. Som ekstraudstyr bestiller Schack desuden et vindspejl, et sejl over førersædet, et reservehjul af mærket Stepney, med holder og montering (særskilt fragt 2.50 mark), lakskindsskørter mellem skærme, karrosseri og trinbrætter, to ekstra lanterner til petroleum og elektricitet — og det fremgår desuden af den endelige faktura af 10. marts 1910 at Raffay har leveret 2 kander olie, 1½ kilo karbid, l kilo twist, en dåse talkum, 4 kul med fjedre, en svamp, en dåse Probatum, 

Samme vogn, her med det faste tag, da den var opmagasineret i Skovshoved elværk. De andre vogne er en Franklin der nu er på Ålholm, en gotisk Opel som desværre er eksporteret, og Sukkerhus vognen.