Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 54  -  FORÅR 1978     side    3

     
 

sens Germain 1908 (se Bilhistorisk Tidsskrift nr. 50) nåede ikke at bo ret længe hos Jørgen Andersen. Via Lars Bang er den handlet videre til Legoland til vist nok den højeste pris der hidtil er betalt for en veteranbil herhjemme. - - - Erik Koux' Bugatti type 37, fotograferet i sin egen garage med rally-nummerplader på indersiden af døren, udgør hovedmotivet i en helsides Carlsberg annonce i amerikanske blade. I farver. - - - Gunnar Falck har indført en Ford TT bus fra England.  - - Danmarks Tekniske Museum har ladet Scania Vabis brandbilen gennemgå en større restaurering, som har kostet nogenlunde det samme som Århus kommune gav for hele vognen i 1916 - cirka 29.000 kroner. - - - Ole Hermansen har købt en 1926 Renault. Det er den lukkede 2-dørs NN sedan Jens Kårill har haft en del år, men den gjorde en mellemlanding hos Teisen-Simony undervejs til Bornholm. - - - A. D. Clausager, Danmarks eneste faglærte bildesigner, befandt sig ikke så godt hos VW i Wolfsburg, han er af flere grunde anglofil og er bedre tilfreds med nu at have fået job hos Leyland-Austin-Morris i Longbridge ved Birmingham. - - - Bendt Iversen, ivrig Morris-mand, er initiativtager til store veteranbil-aktiviteter i Ishøj ved København og har samtidig tid til restaureringen af en af

 

de sjældne Morris Ten-Six Special Tourer. Der må være i hvert fald en til i Danmark, hvem har den ? - - - Hindsgaul Madsen har glemt at fortælle os at han i sommer færdigrestaurerede sin Chevrolet 1925 „K" Sport Touring. - - - Og mens vi er på Fyn er det også efterhånden gået op for os at Strøjer Hansen har lavet en fin Renault touring fra omkring 1925. - - - H. C. Rasmussens Bugatti type 40 roadster - er det for meget at sige en af verdens kønneste
                                 (fortsættes side 4)

 

Carl Daniels en er begyndt at restaurere en FIAT 508 Balilla 1932 roadster, der tidligere har tilhørt Claude Teisen-Simony og Kristian Lyngborg (som stadig har en lignende — Age Louring har også en). På billedet kan man udmærket fornemme at det kan blive en smart og dejlig vogn, men der er langt igen, for meget klamhugger- værk skal gøres godt igen. Så Carl Daniel s en er på jagt efter en reservevogn, gerne en sedan, der kan levere manglende dele.