|
Det er græsseligt hvad der forsvinder ud af landet af sjældne og
dejlige biler — som nu denne Audi fra Holbæk, der er endt i Ulm i
Vesttyskland. Jeg fotograferede den på gaden hvor den stod som man ser
på billedet i 1966. Men først sidste år blev den eksporteret. Det er en
model 225 Front 1934 (?) med en 6-cylindret 2 1/4 liters Wanderer motor,
som på grund af firhjulstrækket er spejlvendt. Modellen blev i øvrigt
samlet hos Horch, og på billedet har den daværende ejer sat et
hjemmelavet Horch emblem på køleren. Det supersmarte sportskarrosseri
dølger dog den omstændighed at den næppe kunne slæbe sig over 110 kmt.
Siden sidst
Ole Abel har købt Flemming Perlts næsten færdigrestaurerede Alvis Speed
Twenty 1934 cabriolet. - Arnold Andersen supplerer oplysningerne om Høyer
Nielsens 1939 Cadillac 60S med at mellem chaufføren og Fuglsbjerg ejedes
den af en købmand Plath i Nyborg udenfor Dybvad. — Morris
Registerlederen Geert Willendrup kører nu i en Morris 8 1935 sedan, hvis
hidtil eneste ejer kun havde kørt 56.000 km med den. Willendrups seneste
erhvervelse er en meget velbevaret Morris 10/4 1933, fundet i Jylland. -
Marius Olsen
|
|
har i foråret haft sine fine Ford T vogne udstillet hos Fordforhandler
Frilund i Dianalund. - Kim Pedersen har købt den Railton 1935-36
cabriolet Hans Bo Jacobsen indførte fra England. — Lastbilen UG
30 som vi præsenterede i sidste nummer er i virkeligheden en Dodge,
men da Dodge-forhandlingen indehavedes af Skandinavisk Motor Co.
brugte Bohnstedt-Petersen motorbetegnelsen på de lastbiler firmaet
samlede. - Man skal ikke tro hvad Arhuus Stiftstidende skriver om at
vor svenske ven Bengt Wallerius' Oryx 1914 er den eneste bevarede i
verden af mærket. For det første er der den danske, |
|
som var på auktion i Lylland
forrige år (og vist
desværre blev solgt til Tyskland), desuden havde den østtyske
digter og sanger Manfred Krug en fin Oryx med, da han sidste år
»udvandrede« til Vesten. - Nyt medlem Anker Krarup fortæller at
han i kælderen har en 12 HK Opel motor, nr. 10.347, som hans far
for snart 50 år siden lagde i en båd. Den var i drift til sommeren
1971, da der skete en lille gennemtæring fra vandkammeret til et
ventilkammer. Krarup har også en Trumbull motor fra cirka 1914,
ligeledes brugt som bådmotor (nu med knækket topstykke). Peter
Ferlov har sikkert ret i at bilen der holder ved siden af |
|
|