Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 55  -  SOMMER 1978     side  15

     
 

om de ca. 180 PII Continental, der vides stadig at eksistere. Det er her interessant at bemærke, at der i lille Danmark findes to, den anden fru Øelunds dejlige venstrestyrede med James Young karrosseri (chassis 286 AJS). Min har karrosseri af Thrupp & Maberly, af type kort saloon med stort Pytchley patent solskinstag og luftaffjedrede forsæder, som er små bucket seats. Bilen er lavet til London biludstillingen i Olympia 1931, (den nåede aldrig frem til Paris salonen), og både design og farvevalg er meget dristigt. Farverne er cream og lysegrøn med sæder og dørsider i lysegrønt læder, træværk i indisk laurbærtræ, tæpper mørkere grønne og loftsbeklædning beige. Der er cigartændere også i bagdøre, og blændfrit bakspejl er udført ved rullegardin i bagrude, der betjenes fra førersædet. Karrosseriet har indbygget bagagerum, og værktøjet er indbygget i klappen, også af hensyn til vægtfordeling. De separate trinbrætter er af teak med hvidt gummi og med rustfri kanter. Forlygter o.lign. er rustfri. Da den forrige ejer købte bilen i 1955 havde den endnu originale farver, f.eks. er chassiset også lysegrønt, men da han ikke brød sig om farverne, lod han den male mørkegrøn. I 1965 blev motoren hovedrepareret for

 

første gang af Louis Giron, der tidligere var Bugattis chefmekaniker, senere ansat ved det engelske nationale motor museum i Beaulieu. Siden da har vognen kun kørt ca. 8000 km. Samtidig med hovedreprationen reparerede ejeren karrosseriet, der efterhånden var tæret af ælde og rystelser. Dette skete med Araldit, glasfiber, selvskærende skruer til at holde aluminiums

 

plader, der blev sat uden på revnede partier. Endelig blev det spartlet, ligesom det utætte solskinstag blev støbt til, hvorefter han håndmalede hele bilen lysegrå. Da venstre dørstolpe var rådnet op på grund af vand fra solskinstaget, kunne jeg på køreturen fra England kigge ud mellem dørstolpe og forrude. Da jeg kom hjem, startede jeg med at rive