|
|
|
Original og hjemmelavet roset fra bagsiden.
at overgangene fra det ene godsstykke til det andet kunne formes som
»bløde« overgange. Ved fremstilling af bærearmen brugtes ingen
specielle måleværktøjer eller skabeloner, og i mangel af maskinhøvl
kunne man have klaret sig alene med en drejebænk. Den væsentligste del
af den tid det tog at fremstille armen medgik til filearbejdet.
Af de oprindelige fire dørhåndtag og rosetter var de tre
bevaret. Håndtagene er fremstillet af en zinklegering og forkromet,
formgivningen er sket ved sprøjtestøbning i en stålform med en
kvadratisk 8 mm /5/16") stålstang indsat i formen, således at
stålstangen indstøbes i zinkmassen. Kromlaget var noget krakeleret og
måtte fornyes, hvis håndtagene skulle bruges på det restaurerede
køretøj. Det er den almindelige erfaring at genforkroming kan skørne
zinken, således at håndtagene let brækker. En forkromningsvirksomhed i
Århus har dog med held udført arbejde på zinkdele.
Da jeg var tvunget til at skaffe det fjerde manglende
håndtag på en eller anden måde, overvejede jeg situationen og valgte at
fremstille
Gammelt udvendigt håndtag og nyt færdiglavet.
|
|