Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 57  -  VINTER 1978     side  17

     
 

Det der nu mangler på samtlige messingdele er polering på kludeskive med påført poleremasse i fast form inden levering til forkromning. Forkromningsvirksomhedens arbejde består da kun i at »dyppe« delene - og man er sikker på at ens »stumper« ikke ændrer facon eller form i hænderne på slibeglade metalslibere.
                                          P. E. Hansen

 

 
   Sportsvognsmøde på Ring Djursland  
 

 Nok er M.G. klubben kun en mærkeklub og vel ikke en fjerdedel så stor som DVK. Men - den  forstod alligevel, anført af formanden Svend  Carstensens piber og trommer, at arrangere et sportsvognsstævne gennem tre dage for over 100 biler, der deltog andre 50, der bare så på. og en menneskemasse, som jeg nærmest vil anslå til næsten 300. I et samtidigt sydlandsk sommervejr (det sidste i Jylland i ar) var Ring Djursland rammen om et arrangement, hvor desværre meget fa deltagere, officials og tilskuere kom

 

fra landets storste klub - DVK. Atter en gang: De der udeblev, blev snydt.
   Allerede om fredagen den 18. august kom de første, og maskinkontrollen kunne træde i virksomhed. De kom fra Norge, Sverige, Vesttyskland og USA, og banens campingplads var stuvende fuld. Og der var løb af alle slags: stående 1/4 mile, slalomløb, holdkørsel (stafetløb med afløsning over pit'en), clock-race med selvvalgte idealhastigheder, heats for seriesportsvogne. hvor historien om de ti negerdrenge gentog

 

sig, rally på Mols og Djursland samt Concours d'Elegance.
   Kun uvæsentlige forsinkelser forrykkede programpunkterne, men der skete hele tiden noget. Le Mans-starten kunne få en italiener eller en franskmand på vanviddets rand, så længe var man om at fange fidusen, og den klassiske dark horse, der måtte skubbes i gang af fire mand, manglede heller ikke. Og alligevel blev dette clock-race en succes. Men - tænk, hvis de også havde skullet skifte hjul undervejs!!!