Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 57  -  VINTER 1978     side  27

     
 

(fortsat fra side 5) 
yer. Det er en Aprilia berlina 1939, den første type med 1.352 ccm motor. Og hvis nogen skulle kende til et par fælge til den - plus alt andet - så er Bayer der som et søm. - - - Mercedes- Benz registratoren Poul Jørgensen er nået så langt med sin 170V 1938 cabriolet A at han har fået den synet. 









Danske Veteranbiler

Der bliver heller ikke denne gang plads til at gå videre med serien Danske Veteranbiler, men der ligger adskillige afsnit færdige. Om blandt andre mærker Rolls-Royce. Empire. Benz. Bugatti, Swift og Lemvig-vognen.
   I mellemtiden er som nævnt i Siden Sidst den trehjulede Adler blevet solgt til Leif Nowicky. Johan Frederiksens Benz har Fuglsbjerg opgivet selv at restaurere, og efter forsøg på at finde et hjem i Danmark til den har Fuglsbjerg solgt den til Johansson på Ljungby bilmuseum i Sverige. Der er den allerede under fuld restaurering, der skulle være mulighed for at skaffe en motor og måske er vognen færdig til sommer.

           DANSK VETERANBIL KLUB
         Jydeholmen 48, 2720 Vanløse
         Tel. 01-713902 kun mandag aften.
                 BESTYRELSE:
   Svend Dråby, formand.
     (klubbens adresse).
   H. O. Bracher, næstformand,
     Granbakken 10, 8520 Lystrup St.,
     tel. 06-221745.
   Kurt Vandkjær, sekretær,
      Silkeborge; 568, Box 1426,
      8220 Brabrand, tel. 06-263183.
   Steen Haselmann, kasserer,
      Frederik VI's Allé 6 , 2000 Kbhv. F.
      tel. 01-340036.
   Knud Arhøj, løbskonsulent,
      tel. 06-142439.
   Erik Dinesen, jubilæumsudvalg,
      Vest-Sjælland,   tel. 03-561030.
   Knud Jørgensen, Fvn,
      tel. 09-631953.'
   Hans Mejer Larsen, Syd- og Midtjylland,
      tel. 05-562447.
   Bent Mackepran^, udlandssekretær,
       forsikringer, — (midlertidigt),
     tel. 01-640963
   Hans Mærsk-Møller, Nordsjælland,
     tel. 03-247896.

Rettelse:
Rettelsen drejer sig om billedet på bagsiden af BhT nr. 54. Det er alligevel ikke Erik Castenskiold, men Hans Pahl med skikasketten i K 4050. Men vi mandler foreløbig forklaringen på vognen, der jo umiskendeligt ligner Mærsk- Møllers (ex Henrik Schouws) Hudson. For Castenskiold kørte Hudson, men Pahl kørte Terreplane. Og Terraplane havde et andet kølergit-

                    REDAKTION 
   O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes
       sendt). Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk.
     Tel. 02-891148.
     Helst skriftlig henvendelse.
      I redaktionen: Th. Ry Andersen, H. J. Beier,
      Peter Bering, P. Lykkeberg, K. Schouboe,
        P. E. Hansen, Peter Juel Jeppesen, Bjarne
        Kornbeck. 
   Annoncer: Fritz Knudsen,
      Langelinie 131, 5230 Odense M. 
   Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
             EILER EILERTSEN. KBHVN

ter. Vi har foreløbig forgæves forsøgt at komme i forbindelse med de to gamle motorsportsfolk. Min kilde til at det skulle være Castenskiold på billedet var manden til højre med baskerhuen: Jens D. Ramsing.
                                                     Emil 

FOR OG BAGSIDE: 
Vognen er en Chandler, formentlig en model Six fra 1915-16. Billederne er udlånt af Ellen Høyer, Gedved, og vognens ejer var hendes far, købmand Peter Bentzon i Odder. Han havde købt den privat af dens første ejer, konsul og vist nok korn- og foderstofhandler Drescher i Århus, hvornår fortaber sig i det uvisse. Men Bentzon havde den til 1926 og var så glad for den at han endda beholdt den et stykke tid efter at han havde fået en ny lukket Chevrolet. Bemærk FDM-jubilæumskølerfiguren. På bagsiden er det husets unge piger, som har besøg af søstre og veninder. Det er søndag og alle kommer med på en køretur.