Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 58  -  FORÅR 1979     side    9

     
 

M. 115, Dodge Fight 1931. Med disse første cabrioleter var karrosseri/ormen givet i år fremover, de enorme døre og sænkningen i karrosserioverkanter til kalechen i nedslået tilstand.

familien gjorde til Tyskland har naturligvis medført, at der er visse fælles træk i Højers karrosseriform og de tyske fabrikkers ditto.
   Byggemetoden i Højer gennem hele cabriolet-perioden, der begyndte omkring 1930 og sluttede omkring 1950, naturligvis med et bræk som følge af verdenskrigen, var træskelet beklædt med stålplade. Alt træ man brugte var gammelt alsisk bøgetræ naturtørret i åbne lader på fabrikken. Hængsler og øvrige karrosseribeslag blev leveret af Gebrüder Happich i Tyskland. Forruderammer og oprullelige vindu- esrammer blev fremstillet på fabrikken af stålprofiler. Derefter blev de forniklet/forkromet hos Fa. Viggo Nielsen i Esbjerg. Glas blev leveret udskåret efter skabeloner af Alstrup, Esbjerg. 

Man kunne få den tanke at de to Studebaker' lignende Pierce-Arrows var ombygninger - fra Cabriolet til Sedan de Ville Landau, men Peter Rasmussen oplyser at Højer byggede flere typer karrosserier til Pierce-Arrow 1931. På den øverste anes nummeret X eller K 196. på den nederste et tocifret X- eller K-nummer. Hvem ejede dem? Sammenlign med fotoet i BhT nr. 6.