|
RINGKØBING!
Efter at have læst og hørt hvordan Ringkøbingløbet kan lokke hele
den gamle garde frem - syntes vi I skulle høre en nybegynders beretning:
Lørdag morgen beroliges de nervøse gemytter ved at se, at
det trods alt vil blive godt vejr. Køretøjerne skal ha' benzin og et
sidste check af lufttryk m. m. - og man enes om at mødes på tanken og
køre i sluttet trop til startstedet.'Far i Rolls med skiftetøj,
madpakker + øl, Søren på Harley med moralsk støtte og undertegnede på
Goldstar. Rollsen kører fint i forvejen mens vi andre kravler i dragterne
og følger efter. - Men der er ingen på tanken! Hvad nu? - Efter kort
rådslagning optages forfølgelsen mod Ringkøbing - kun med sparsom
oplysning om den planlagte vej derop. - Faderkærligheden sættes på
prøve!
Ti km uden for Åbenrå kører vi forkert første gang - vejene er
lavet om p.g.a. den nye motorvej. - Pludselig ser vi noget der ligner en
gammel bil køre bort i det fjerne - en anden vej! Far? - Om det var far -
vides ikke. Vi ses ikke før i Ringkøbing om aftenen.
Harleyen lægger tempo nordpå. Indtil Rødding går det ganske
pænt - bortset fra at BSA'ens kobling konstant skal strammes. - Peter er
urolig. - Her standser vi på en
|
|
tankstation for at spørge om vej - men nu vil BSA'en ikke starte igen. Solen
bager og læderdragterne føles som en sauna - mens vi bakser med
udyret.
Ca. en liter sved senere lykkes det med fælles hjælp at
starte den - og vi kommer netop ind på
|
|
rette vej; så prøver Peter en hurtig nedgearing i et
kryds, koblingshåndtaget går i bund. Fortsættelse umulig! Nerverne
er på højkant - mor må være urolig allerede, da de ikke har set os
end-
BSA Gold Star M 24 1939. 500 cc, ca. 25-27 hk, top ca. 145) kmt!
0-100 kmt på 9 sek. Købt i Ansager. Historie ukendt. |
|
|