Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 58  -  FORÅR 1979     side   27

     
 

nu. Koblingspladen er OK - udløserpladen gået!! Hvad nu???
  Hjælpen er nærmere end vi turde håbe. En landsbymekaniker 100 m væk! - Viser sig at være gammel BSA-mand. 
  Vores hastværk fatter han overhovedet ikke - så han starter med at gå ind og få sig en kop kaffe og en pibe gul Capstan. - Imens arbejder Søren + Peter sig ind til koblingen. Det viser sig at udrykkerstangen er gået igennem udløserpladen. - Mekanikeren mumler et eller andet om sølvstål og kuglelejer, og minsandten - efter en times foredrag om sølvstål, gul Capstan m.m., kan vi atter samle BSA'en med en ny repareret kobling. - Regningen lød på 50 kr. - samt held og lykke!
  BSA'en der nu er kold starter som en mis og med et drøn fortsætter vi med Søren i hælene.
   Alt går vel indtil ca. 15 km fra Ringkøbing, hvor Søren sagtner farten. - Harleyens ene forlygteophæng er brækket. Dog fortsættes efter besigtigelse af skaden mod startstedet og madpakkerne.
  Ved ankomsten hertil holder der kun 3 biler. Maden forefindes på ruten.
  Vi spænder hurtigt skiltene på cyklerne. Afgang! - BSA'en død som en sild, og vi overbebyrdes med gode råd! - Efter 20 minutters roden og regeren starter den atter. Afsted! - Men ad en forkert rute! - Fejlen rettes hurtigt. De første poster passeres med høj fart. Og da vi en-

                  REDAKTION
   O. E. Riisaser (ansv. og hvortil stof bedes
      sendt), Krosholmsårdsvej 70. 2950 Vedbæk.
    Tel. 02-891148.
    Helst skriftlig henvendelse.
   I redaktionen: Th. Ry Andersen, Peter Bering,
    P. Lykkeberg, K. Schouboe, P. E. Hansen,
    Peter Juel Jeppesen, Bjarne Kornbeck.
  Annoncer: Fritz Knudsen,
    Langelinie 131. 5230 Odense M.
  Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
                EILER EILERTSEN KBHVN.

delig standser ved en post går møget i stå igen.
  - Vi indhentes nu af løbsledelsen, mens sveden driver af os og mine to mandfolk vakler af træthed. - Umotiveret starter den, og vi fortsætter til kaffestedet mens vinden køler os lidt af.
   Ankommer hertil ved 16-tiden. 10 min. efter Rollsen er kørt. Men madpakkerne og de lunkne øller er efterladt - så humøret stiger et par grader.
   Peter og jeg beslutter at køre direkte til hotellet; mens Søren stædigt gennemfører.
   Gensynsglæden er stor ved middagsbordet, og den lille familie falder atter til ro. Resten af turen forløber planmæssigt.                    Janne Bagge 

PS. Selvom jeg måske ikke viste mig fra min bedste side de dage, blev Janne åbenbart ikke afskrækket, for hun tog med glæde med til Vissenbjerg; hvor cyklen efter en mindre reparation gik perfekt. Mig blev hun heller bange for, thi vi blev gift lørdag den 14. 10. 78!
  Vi ses næste år.              Peter Bagge

          DANSK VETERANBIL KLUB
            Jydeholmen 48, 2720 Vanløse
         Tel. 01-713902 kun mandag aften.
                    BESTYRELSE:
   Svend Dråby, formand,
      (klubbens adresse).
   H. O. Bracher, næstformand,
      Granbakken 10. 8520 Lystrup St.,
      tel. 06-221745.
   Kurt Vandkjær, sekretær,
      Silkeborge) 568, Box 1426,
      8220 Brabrand,
      tel. 06-263183.
   Steen Haselmann, kasserer,
      Frederik VI's Allé 6 , 2000 Kbhv. F
      tel. 01-340036.
   Knud Arhøj, løbskonsulent,
      tel. 06-142439.
   Erik Dinesen, jubilæumsudvalg,
      Vest-Sjælland.
      tel. 03-561030.
   Knud Jørgensen, Fvn,
      tel. 09-631953.
   Hans Mejer Larsen, Syd- og Midtjylland
      tel. 05-562447.
   Bent Mackeprang, udlandssekretær,
      forsikringer,
(midlertidigt),
     tel. 01-640963
   Hans Mærsk-Møller, Nordsjælland
     tel. 03-247896.

FOR- OG BAGSIDEN: 
Forsidens Højer Ford V8 1937 blev bygget til tobaksfabrikant Petersen fra Petersen & Sørensen i Horsens.

   Chrysleren er den samme som på side 14. Den holder ved de gamle værksteder ved Ballumvej midt i Højer by. Adler samlefabrikken var i den gamle jodfabrik, Vidåfabrikken.