Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 59  -  SOMMER 1979     side  13

     
 

samtidig faldgruben på den uerfarne. Bortset fra enkelte ubehagelige overraskelser med forkerte gevindstigninger passer de fleste nye dele nemlig i den gamle bil, men ser ofte anderledes ud. Man kan således ende med at have bygget sin førkrigs 170V om til en efterkrigsmodel! Det skal straks indrømmes, at man undtagelsesvis er nødt til at indgå et kompromis. Et godt eksempel herpå er indsugningsmanifolden, der er udsat for voldsom tæring i forvarmekammeret, og næsten altid er tjenlig til udskiftning. Blot er det umuligt at opdrive en førkrigs manifold, og man må affinde sig med den noget anderledes udseende type fra efter krigen.
  Hvis en eller anden efter disse linier føler sig inspireret til at drage ud for at redde en af de få Mercedes-Benz 170V fra før 1940, der endnu står og sygner hen rundt omkring i landet, er mit mål nået. Den lille bil fortjener det - også selv om det skulle være noget mere ydmygt end en cabriolet A. Rigtig god fornøjelse!
 


Parat til de første eventyr i sin nye rolle som veteranbil.