Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 59  -  SOMMER 1979     side  46

     
 

1928-udgaven udstillet i Tivoli i 1938, efter den store »ansigtsløftning«.

Det var så slut med, hvad J. P. Gribskjold konstruerede af større ting, men han har også lavet mange mindre ting, bl. a. har jeg hørt andre steder, at han var en meget dygtig bøssemager, men noget med finmekanik skulle det være, og Griffen skulle det hedde, og han har fra tidligste tid haft en altovervældende tro på vertical twin motoren, og det er der jo andre, der har endnu. Så vidt jeg ved, er Bonnevillen den eneste model, der leveres fra Triumph fabrikkerne i dag, og den er noget mere end blot en motorcykel. Den er vertical twin maskinen i sin mest vellykkede form.
   (Tidligere trykt i »Veteranen« - her gengivet med tilladelse af forfatteren.)


(fortsat fra side 37)

  I øvrigt ville det jo være praktisk umuligt at kontrollere om sælgeren eller en af sælgeren udpeget repræsentant byder.
   Man må heller ikke glemme, at der jo er tale om at beskytte 2 forbrugere nemlig både køber og sælger.
3. Tilføjelser i kataloget:
Må i videst mulig omfang undgås, men kan af praktiske grunde (trykketid m.v.) desværre ikke helt undgås. Derfor hjemler loven også ret til et tillægskatalog.