|
man i krydsene se gamle biler køre i lige så mange
retninger som der var veje.
Ved noget der hedder »Kom Igen Kro« var der mÃ¥l. Her
afleverede man kontrolkortet og så var det frokost, dejligt
smørrebrød, dertil Albani pilsner, bagefter kaffe og hyggelig
bilsnak. Man glædede sig til at se på køretøjerne, men ak,
vejret var nu blevet helt håbløst, skybrud. Vi besluttede at køre
til Odense, ved føromtalte villavej blev de to sat af. Kaj og jeg
fortsatte |
|
ind mod centrum. Ved 16-tiden kørte jeg hen for
at finde natparkeringen og hermed kommer min eneste kritik af
arrangementet, stor uvished om hvor det egentlig skulle være.
Takket være Arthur var vi nogle der fandt ned til Albanibryggeriet.
Her fik vi en pilsner, men vi måtte ud og køre igen idet man
samlede alt natparkering ved Fehr Ford i Odense. Her var parkering i
en stor værkstedshal, igen lidt hyggelig sludder og kig-
(fortsættes side 12) |
|
|
Ældste vogn var første vogn til start. Knud Arhøj
giver Melcher Ekströmer i Darracq Legere 1901 startinstrukser. Barsk at
køre i det vejr, men Ekströmer betroede os at vognen med sin
overfladekarburator faktisk gik særlig godt i regnen.
(side 5)
Øverst tv;
En af de mindste og en af de største: Niels Sørensens
flustin Seven 1932 og E. E Jacobsens Studebaker President 1930.
Øverst th:
Løbets faste hånd, Knud Arhøj, og en rigtig Messing
Ford fra 1911, nordmanden Halfdan Prøsch ',
Nederst tv:
Der er noget ganske særligt over Ford VS cabrioletter.
Her K. V Helm-Petersens 1937 model
Nederst th;
Vi ved at dommerne gerne havde uddelt flere præmier
end der var til rÃ¥dighed i Concours DÉlégancc. Og at Hindsgavl Madsens
Cbevrolet 1925 Sports Tovring så havde stået for tur.
|
|