Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 60  -  VINTER 1979     side    4

     
 

man i krydsene se gamle biler køre i lige så mange retninger som der var veje.
  Ved noget der hedder »Kom Igen Kro« var der mÃ¥l. Her afleverede man kontrolkortet og sÃ¥ var det frokost, dejligt smørrebrød, dertil Albani pilsner, bagefter kaffe og hyggelig bilsnak. Man glædede sig til at se pÃ¥ køretøjerne, men ak, vejret var nu blevet helt hÃ¥bløst, skybrud. Vi besluttede at køre til Odense, ved føromtalte villavej blev de to sat af. Kaj og jeg fortsatte 

 

ind mod centrum. Ved 16-tiden kørte jeg hen for at finde natparkeringen og hermed kommer min eneste kritik af arrangementet, stor uvished om hvor det egentlig skulle være. Takket være Arthur var vi nogle der fandt ned til Albanibryggeriet. Her fik vi en pilsner, men vi mÃ¥tte ud og køre igen idet man samlede alt natparkering ved Fehr Ford i Odense. Her var parkering i en stor værkstedshal, igen lidt hyggelig sludder og kig-
                                (fortsættes side 12)

 

Ældste vogn var første vogn til start. Knud Arhøj giver Melcher Ekströmer i Darracq Legere 1901 startinstrukser. Barsk at køre i det vejr, men Ekströmer betroede os at vognen med sin overfladekarburator faktisk gik særlig godt i regnen.

(side 5)
Øverst tv;
En af de mindste og en af de største: Niels Sørensens flustin Seven 1932 og E. E Jacobsens Studebaker President 1930.

Øverst th:
Løbets faste hånd, Knud Arhøj, og en rigtig Messing Ford fra 1911, nordmanden Halfdan Prøsch ',

Nederst tv:
Der er noget ganske særligt over Ford VS cabrioletter. Her K. V Helm-Petersens 1937 model

Nederst th;
Vi ved at dommerne gerne havde uddelt flere præmier end der var til rÃ¥dighed i Concours DÉlégancc. Og at Hindsgavl Madsens Cbevrolet 1925 Sports Tovring sÃ¥ havde stÃ¥et for tur.