|
Et af de få maskinuheld. Mogens
Friis Hjort var så uheldig at brænde kontakterne af i Poul Suhrs
Ford A Sports Coupe 1930. Men hjælpen var nær, konkurrenten Bent
Kirkegård udlånte et reservesæt og Knud Jørgensen monterede.
|
|
( fortsat fra side 4)
gen bil, denne gang var det jo indendørs. Derefter gik jeg klog
af skade op på banen og bestilte pladsbillet til søndag. Tilbage
til hotellet hvor de to fra villavejen også kom, så vaske sig og
skifte tøj. Festmiddag skulle indtages kl. 19.30 i Kongreshuset.
Men så, hvad nu! Spisebilletterne lå i bilen der var låst inde
hos Ford, det mine |
|
|
tre passagerer sagde til mig nu var ikke lutter
venlighed. Nå, men Dråby klarede sagen. Ved middagen blev der
selvfølgelig holdt flere taler. Her vil jeg nøjes med at fremhæve det
DVK betyder for det enkelte medlem f.ex. den nye prøvepladeordning, halv
vægtafgift, afvisere osv. DVK er absolut en motororganisation for os.
(fortsættes side 14)
(side 13)
Øverst tv:
Erik Nordentoft var noget bekymret over efter mange år og mellemliggende
restaurering igen al have fået sin Wanderer W8 5/20 PS 1921 ud at køre.
Den opfylder jo ikke helt vore dages krav til sikkerhed, og Nordentoft er
formand for Trafikmedicinsk Selskab.
Øverst th):
Den gamle redaktør tager det på sin kappe at udnævne H. Samsøe
Jacobsens Essex 1926 i dyb blå lakering med sort motorhjelm og kofanger
som ekstraudstyr til en af løbets kønneste og mest tidsrigtige
oplevelser.
Nederst tv:
Havde der været en særlig charme pris var den tilfaldet Freia
chokolade-vognen som var kørt til Danmark fra Norge af Knut Ola Enevold.
Ford T 1923.
Nederst th
Michael Remarks firmavogn, Ford A 1929.
|
|