|
vægelse her, simpelt hen manglede. Flere
forsøg blev gjort på at fremstille et brugbart par, inden vi
valgte to skåle, der efter vores mening passede, og des større var
glæden, da jeg senere fik fat i et reservedelskatalog, og der viste
sig at være fuld overensstemmelse. |
|
En af de få ting ved undervognen, der ikke
behøvede reparation, var styreboltene, mens alle lejer i bagtøj og
nav uden undtagelse måtte udskiftes. Til fremstilling af en så
lille ting som filtpakningerne i navene måtte der først drejes to
store hugpiper, hvorefter |
|
|
Ved købet var bilen påmonteret en dårligt udført
trækuffert, som dog nemt kunne fjernes.
pakningerne så kunne udstanses.
På et tidspunkt har man øjensynligt ønsket at forbedre de ikke
alt for gode bremser på en Seven, så der var lavet nye bagbremsearme af
et stykke fladjern. At dette ikke var originalt, var nemt at se. Heldigvis
lykkedes det at opdrive to arme magen til de forreste arme. Glæden varede
kun kort, for det viste sig senere ved opslag i reservedelskataloget, at
der nu var fire forkerte bremsearme. Igen viste Hovedgård sig at have
løsningen på problemet i form af fire rigtige, men dårlige arme, som
dog kunne svejses op til brugbar stand.
I mellemtiden var der sat tag- og loftsbeklædning på
karrossen, efter at jeg tilfældigvis på udsalg i Ribe havde fundet en
rest loftstof, oven i købet til en meget rimelig pris.
I september 77 kunne bilen så endelig skubbes ud af sin
garage på egne hjul, og man kunne begynde at danne sig et billede af det
færdige resultat. Alligevel skulle der gå næsten to år, før |
|