Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 61  -  1980     side  13

     
 

 

 De fire bøjlers form var forskellig både i plan og tværsnit, dog var det maximale tværsnitsmål det samme, 24 x 38 mm. Til opbygning valgte jeg 6 lister 4 x 38 mm der tilsammen ville give det rette mål. Listerne blev skåret på rundsav med hårdmetalklinge af knastfrit asketræ, forinden var træet tykkelseshøvlet 38 mm. Ved at skære med hårdmetalklinge opnåedes en tilstrækkelig glat overflade som limflade.

 
 

 

 

som grundlag for nye. Fra samtaler med Åge Louring, Jysk Automobil-museum i Gjern, vidste jeg at man der havde fremstillet bøjler i lamineret udførelse, og med succes.

Den klassiske Touring med sidestykker af kalechedug med mere eller mindre gennemsigtige celluloidruder. Dengang var der ingen der talte om blinde vinkler eller tænkte på passagerernes udsyn. (Chevrolet 1925, foto udlånt af E. Lorentzen).