Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 62  -  1980     side    8

     
 

 

desværre ikke hans navn. Og hos Leif Nowicki stod et meget nedrustet eksemplar for et par år siden. Hvis læserne af dette kan bidrage med yderligere materiale, vil jeg være meget taknemmelig.
   Yderligere kan oplyses, at vognen efter krigen har haft nr. K 4426, fra 5/7 1948 og fra 4/5 1954 i Gislinge nr. C 18.088, hvorefter den i 1964 er afmeldt, og har stået godt og tørt i garage, indtil foryngelseskuren.
   Til slut et hjertesuk. Med en vægtafgift på 1749,- kr. hvert halve år, en absolut tyngende post på entusiasmen, er det ikke underligt, at større vogne fra 30'erne forsvinder ud af landet. Jeg har da også forsøgt, og gør det stadig, at udskifte til noget mindre af disse årgange, dog ikke for enhver pris. Sådan er det da heldigvis oftest, når ens fritid over længere tid, ligger begravet under de kære bundbrædder.

 

(Ifølge Schmittos »Automobilets Historie« ejedes Tåstrup Karosserifabrik, Køgevej 30, i 1938 af Ernst Jørgensen, som da var 33 år og havde etableret virksomheden 3 år før. Hvem ved mere? - Red.)