Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 62  -  1980     side  13

     
 

BMW 326 2 dørs cabriolet 1936-41. Den »fladpandede« taghvælving skyldes, at bilen ikke har den originale »dyne« kaleche, men ved restaureringsarbejde kun har fået en enkeltlagskaleche uden afforing,
  

motor med samme ydelsesdata. Imidlertid har toldvæsenet noteret motoren til at være en 319-motor (motornummeret er en 321!) på 1911 ccm med 65 mm boring og 96 mm slaglængde. Og på forunderlig vis har bilen fået mindre dækstørrelse end originalt på forhjulene – jfr. toldattesten, nemlig 5,25 x 16" i stedet for 5,50 x 16" som på baghulene. Og for at gøre det hele komplet er totalvægten sat til 1225 kg i stedet for 1600 kg. Den perle har alene siden 1946, altså på 34 år, haft 10 ejere, hvilket næsten må noteres som rekord for en BMW i Danmark. Det er vel også derfor, den var


Vandalisme i renkultur. Oversavet stødfanger, lygtebro med uens hjælpelygter, et par mystiske blinklygter og et sæt skarpkantede hjulkapsler. — UH(A!!) Fotograferet i Vendsyssel i 1966.