Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 62  -  1980     side  17

     
 

området. Fabrikken accelererede frem med flere versioner af den nye sedantype, og programmet havde få, men store hovedmodeller med 502 V8 i 2,6 liter normal og luksusudgave og senere fik de betegnelserne BMW 2600 og 2600 L, i 3,2 literen kom den til at hedde 3200 og 3200 Super, og den sidst importerede med rundinstrumenter kostede 70.000 kr. i 1961. På sportsvognssiden frembragte BMW nogle særdeles lækre modeller med 503 3,2 liter og 502 3,2 liter. 503 blev i 2-dørs-udgave med hard top solgt i et eksemplar i 1956 for 128.000 kr. til direktør Svend Illum, og overtog familiens bekendte nummerplade: K5. BMW 507 3,2 liter med samme 140 HK-ydelse som 503, men med 2-dørs roadster/cabriolet karrosseri og god for 221 kmt som tophastighed og dermed Europas hurtigste seriesportsvogn, blev aldrig solgt herhjemme, og det lånte

Frede Andersen var den mest vindende 328-kører herhjemme. Her bar han vundet Danmarksmesterskabet på Fangel-banen i 1950. Vi vil i en senere artikel gøre rede for samtlige danske 328 - redaktionen modtager gerne oplysninger og fotos.

 

 udstillingseksemplar måtte returneres til München. Den sidste store bil var Bertone-skønheden BMW 3,2 liter 2-dørs coupe, der i den sidste udgave havde en ydelse på 165 DIN-HK og 200 kmt i tophastighed. Prisen var 150.000 kr., men den røg usolgt tilbage fra Forum-udstillingen.
   Penge skal der til, for at en fabrik kan køre og udvikle sig, så der kom

 

 økonomiske problemer, da de store luksusbiler ikke kastede nok af sig. Løsningen kom i form af en ny småbil-produktion, hvortil man allerede havde motorerne fra motorcyklerne. Det blev til Isetta 250 og 300 med 3 og 4 hjul og 600. Derefter startede den store 700-succes med en standardmodel, en forlænget LS og 700 Sport. Det var forbavsende gode brugsmodeller, og