Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 63  -  1980     side    7

     
 

fire. Den lokale GM-forhandler, Garagekompagniet, som i det første krigsår havde solgt en del (vel en halv snes stykker) 3.6 liter OPEL BLITZ, monterede senere under krigen LONGFRAME på halvdelen af disse 4 tons BLITZ'er. Komponenterne til systemet blev leveret af GM International,


 Denne TT kørte for Ford samlefabrikken i Sydhavnen. Ladets reolarrangement var beregnet til transport af auto-mobildele i standardkasser. Vognen blev anskaffet til Fords flytning i 1924 fra Heimdalsgade 42-44 til Sydhavnen.


Velkendte VVS-grossister Brødrene Dahl havde også brug for et langt lad til transport af rør fra Frihavnen.


(Side 6) Hvilken herlig FORD TT, her med LONGFRAME lang type. Lasteevne 3000 kg, ladlængde 4,40 meter og 24 kmt som højst tilladte hastighed. Ved TT måtte man udskifte den tværliggende bagfjeder med to langsliggende, når man påbyggede bogie.