Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 63  -  1980     side  13

     
  (Side 12) Fra London-udstillingen 1927.

ROLET og TRIANGEL. Naturligvis var der flere mærker, men ville en lastbilejer sikre sig service på sin bil, gjorde han klogt i at købe et produkt der havde en organisation bag sig. Allerede hen mod 20'ernes slutning udvidedes mærkebilledet betydeligt.
   Amerikanerne FORD og CHEVROLET kunne fås i en udgave: 11/2 tons lasteevne med en akselafstand, der muliggjorde en ladlængde på godt et par meter. TRIANGEL kunne fås noget større. Påhængsvogne var næsten

 

Gennemskåret udstillingsmodel af bogiesystem LONGFRAME, her med navdæksel der afslører at LONGFRAME også blev brugt på den engelske SCAMMELL lastbil. Alle de i Danmark fremstillede systemer blev lavet hos Eickhoffs Maskinfabrik, Vesterbrogade 97 i København. Tidligere fremstillede Eickhoff bogtrykmaskiner. Stålet man brugte var svensk BOFORSS, kugle- og rullelejer var SKF.

 

ukendte. Og i dette marked var der plads til en konstruktion som LONGFRAME.
   Allerede i 1923 udstillede ingeniør Møhl, som nu havde stiftet »Longframe Six-Wheeler Construction Company, 58 Bredgade, Copenhagen«, i Olympia i London. Her blev vist en

   FORD TT og en TRIANGEL, begge med lang type LONGFRAME. Ved en lignende London-udstilling nogle år senere demonstrerede man den nyudviklede korte, drejbare type monteret på to CHEVROLET'er, en lastbil og en bus. Ved denne lejlighed fik man forbindelse med LEYLAND og et samar-